babusia

babusia
Obrazek znaleziony w cyberprzestrzeni- autor nie wiadomy

sobota, 16 marca 2024

16.03.2024 Dzisiaj

 to ja dnia nie zmarnowałam , o nie !  Mój małżonek miał dziś ciężkie wstawanie , jakoś nie mógł się od rana pozbierać . Czasem tak ma , a od czasu jak miał zawał musi raz po raz zwolnic tempo i dłużej wypocząć . I dziś miał taki dzień . Wyszło więc tak ,że na działkę pojechaliśmy dopiero po obiedzie. No to wcześniej zabrałam się za tematy domowe , dawno odkładane. Zrobiłam porządek z zabawkami wnucząt , zostały tylko klocki lego , jedno auto na radio i ulubione maskotki sztuk 4. Resztę zapakowałam do kartonu i zabiorę do biura . Odbierze znajoma synowej na cele charytatywne. Działa w fundacji , która zbiera takie rzeczy , potem je segregują , te porządne wystawiają na aukcjach a te w gorszym stanie sprzedają na kilogramy a za kasę kupują sprzęt rehabilitacyjny dla niepełnosprawnych dzieci. Mam jeszcze jeden karton w piwnicy i jutro zamierzam je przynieść i też dołożyć do kartonu. Poukładałam też w szafce z lekami , a potem jak już małżonek był "na chodzie" wrobiłam go w naprawę ciśnieniomierza a sama zabrałam się za okna w sypialni, których nie zdążyłam umyć w ubiegłym tygodniu. Tym sposobem mam załatwione definitywnie porządki świąteczne. A po obiedzie udaliśmy się na działkę . Oczywiście z wyładowanymi dwoma koszykami , bo trzeba było parę rzeczy zabrać , no i kawę w termosie , bo na razie nie odkręcili jeszcze wody więc za bardzo nie da się gotować , a tym bardziej umyć naczyń po zimie. A na działce jak to na działce; plan był inny ale gadu - gadu z sąsiadem, który już zdążył swoje gałęzie posprzątać ( wynajęcie maszyny nie doszło do skutku , bo cena nas przerosła- nawet jak na zrzutkę wyszło zdecydowanie za drogo więc odpuściliśmy) i sąsiad stwierdził, że spalił. Gospodarz mu tak doradził i dał pozwolenie . Skoro tak , to my też postanowiliśmy spalić . No i spaliliśmy , wszystkie gałęzie , górę chrustu po obcięciu drzew i ubiegłoroczne tuje . Część drewna rozdaliśmy już w ubiegłym roku sąsiadom do kominków, ale jeszcze trochę zostało, tych grubych  . Też rozdamy . Gałęzie poszły z dymem , zostawiłam sobie tylko kilka prostych na tyczki do pomidorów. Paliło się że hej . Tuje mają dużo olejków eterycznych więc szybko szło. Palą się nawet mokre albo świeżo ścięte. W końcu mamy jakiś porządek . Teraz to już widać . Deski po pergoli wywieziemy i zostanie koparka i wyrównanie terenu i usuniecie korzeni po śliwie i jabłoni , które wycięliśmy w ubiegłym roku. Puchnę z zadowolenia ! Nie zdążyłam przekopać tego mojego mini-ogródka , ale porządek też się liczy , a co!  Na jutro zapowiadają ochłodzenie i deszcz więc pewnie się tam nie wybierzemy ale co tam , wiosna dopiero się zacznie . Zdążymy ! Miłej niedzieli !

6 komentarzy:

  1. Miłej niedzieli. U mnie dziś padało tak niewiele, ale słońca nie było. Za to jutro ma być 20 stopni. To oblecę pchli targ. Pracowita ta sobota była ale jakie zadowolenie. Buziaki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety , przegięłam ,czuję w kręgosłupie . Jutro będę "pokręcona" ale ważne, że robota zrobiona. Buziaki!

      Usuń
  2. Gratuluje energii do dzialania na dzialce i w domu. U nas na Mazowszu , zawsze sie mowilo i dawalo za przyklad Wasza gospodarnosc.
    A od czego jest paracetamol? - w Anglii stosowane lekarstwo na wszystko. Ja od paru dni biore bo od tej opieki nad S po operacji, bolalo mnie doslownie wszystko.
    Milej niedzieli zycze Aga T

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obywam się bez tabletek przeciwbólowych. Jeśli biorę to naprawdę bardzo rzadko. Ostatnio jak mi palec dokuczył, ale też w umiarkowanej ilości. Posiedziałam na fotelu z włączoną matą masującą i nie jest źle. Zawsze szybko się zbierałam , aż dziwne , że w moim wieku wciąż to działa. Spokojnej niedzieli

      Usuń
  3. Bardzo efektywny dzień za Tobą, mnóstwo pracy zrobionej, można być zadowolonym :))
    U mnie dziś miłe leniuchowanie wśród przyjaciół, potrzebowałam takiej chwili i też jestem bardzo zadowolona:))
    Ściskam serdecznie, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień z przyjaciółmi ! Super pomysł na wolny czas. bezcenny po prostu ! Buziak!

      Usuń