babusia

babusia
Obrazek znaleziony w cyberprzestrzeni- autor nie wiadomy

sobota, 16 stycznia 2021

16.01.2021 Opowieści na sobotni wieczór - kamienie żyją - topaz

Młodszy brat korundów ; twardość 8 w skali Mohsa , chemicznie fluorokrzemian , niezwykłej urody kryształ o wielu barwach i magicznych właściwościach , w napierśniku kapłanów żydowskich  wśród imion Boga na najwyższej pozycji ,  według legendy  wyklęty przez Św . Wojciecha jako pogański obiekt czci. Znany i ceniony od zarania dziejów , przypisywany planecie Merkury , symbol intelektu , logiki i twórczości :  topaz !  Występuje min. W Brazylii, Sri Lance , Indiach, Niemczech, Czechach oraz w Polsce w Górach Izerskich. Topaz zawdzięcza swoje wybarwienia domieszkom związków chemicznych , tu nie ma żadnych rewelacji- tak wybarwiają się prawie wszystkie kamienie. Bywają różowe, błękitne ,  czerwonawe i bezbarwne . Najpiękniejsze i najcenniejsze są jednak te złoto-żółte jak promień słońca, nazywane topazami dymnymi. Łagodnie podgrzane nabierają pomarańczowo- czerwonej barwy.  Ciekawostką jest to, że na skutek obróbki nie tracą swoich właściwości , a przeciwnie, zyskują nowe . Przez dawnych Słowian kamień był czczony na równi z drzewami i przynależał do „tego który włada piorunami i słońce przesuwa po niebie” . Na kamieniach ryto tajemne znaki i tej utajonej w nich boskiej sile oddawano hołd.

Żółta barwa kamienia symbolizuje mądrość człowieka , jego intelekt i dojrzałość psychiczną , innymi słowy stopień duchowego rozwoju.  Ezoterycznie kamień pomaga w koncentracji , ożywia umysł , pomaga rozwikłać zawiłe problemy , słowom dodaje lekkości , wzmacnia dar przekonywania . Zapewnia życzliwość przełożonych , pozwala przewidywać reakcje innych . Sygnet z topazem powinien być talizmanem adwokatów , kaznodziejów , mówców a także literatów i dziennikarzy ; wszystkich , którzy słowem żywym lub pisanym oddziałują na innych. Kamień też udziela wyjątkowego daru wyczuwania fałszywych przyjaźni .

Leczniczo pomaga w nerwobólach i bólu głowy ( należy położyć na czole i przywiązać lnianą opaską ) .

Jego odmiany błękitne i różowe uchodzą za symbole siły witalnej i młodości . W zasadzie jednak wszystkie odmiany topazu pozytywnie oddziałują na ludzi , ponieważ zawiera się w nich cała mądrość nieba i ziemi i ukochanie prawdy . Jest też ucieleśnieniem promienia światła , wszystkiego co radosne i spełnione.

Jest jeszcze jedna odmiana ; powstaje na skutek obróbki z topazu błękitnego , mianowicie  topaz mistyczny . Niezwykle piękny , opalizujący pomiędzy różem a zielenią , tajemniczy w swoim pięknie . Niesie z sobą zupełnie nowe niezwykłe możliwości ; gdy zbliża się burza kamień się elektryzuje i w tym czasie obdarza swojego właściciela zdolnością jasnowidzenia . Działa jak tarcza ochronna ; gdy ktoś nam źle życzy kamień odwraca złą energię i kierują ją w prześladowcę .  Swojemu właścicielowi pomaga rozwiązywać najtrudniejsze sprawy .

Mamy kilka okazów w naszej kolekcji . W różnych postaciach ; oczka do pierścionka , płytki ładnie obrazującej wybarwienia i biżuterii. W orientalnym naszyjniku są to niewielkie, błękitne kamienie szlifowane w kształt gruszki , w kompletach biżuterii topazy mistyczne , jako niezwykłej urody ozdoby i wreszcie mój prawdziwy przyjaciel ; amulet , talizman z którym prawie się nie rozstaję . Oczywiście czasem odkładam go na trochę i noszę inną biżuterię , ale potem witam jak kogoś bliskiego, przytulam do policzka i znów noszę przez wiele dni. I możecie się śmiać , zdarza mi się nawet gadać do niego. Nie zawiódł mnie nigdy . Mam go zawsze przy sobie, gdy czekają mnie trudne sprawy do załatwienia i gdy wiem ,że będzie trzeba podjąć decyzje . Nie sprawdziłam nigdy czy faktycznie się elektryzuje przed burzą, jakoś się nie złożyło. Czy sprowadza jasnowidzenie ? Tego też nie wiem . Mam ten dar ( a może raczej przekleństwo)  w postaci jak to nazywam „moje coś mi mówi” , które ujawnia się w najbardziej nieprawdopodobnych momentach i sytuacjach , a na które nie mam żadnego wpływu – nie mogę go wywołać gdy potrzebuję, bo chciałabym czegoś się dowiedzieć  na ten przykład. Nie zaobserwowałam nigdy czy to działa i w jaki sposób, gdy miałam przy sobie mój talizman w kształcie słońca z topazem mistycznym jako tarczą słoneczną . Wiem jedno ; chroni mnie i pomaga .

To największy z naszych topazów ; ładnie na nim widać barwy ; te oprawione pokaże przy innym wpisie 


I jeszcze jedno zdjęcie znalezione w sieci , słabe ale pokazuje bogactwo barw



2 komentarze:

  1. Noszę pierścionek z topazem magicznym. Malutki jest. Ale mam go stałe na ręce. Nie zdejmuje. ***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I dobrze, to naprawdę potężny sojusznik. Znów nie mogę u Ciebie komentować . Nie wiem czemu znika tabelka "dodaj komentarz"

      Usuń