babusia

babusia
Obrazek znaleziony w cyberprzestrzeni- autor nie wiadomy

sobota, 14 marca 2020

14.03.2020 Czego to ja już w tym życiu nie doświadczyłam ( teraz wpis właściwy)


Wciąż żyję w ciekawych czasach , a chciałabym kiedyś pożyć w normalnych .
Żyję dopiero 59 lat a w tym czasie przeżyłam już ;
-PRL
-katastrofę w Czarnobylu
-co najmniej pięć różnych kryzysów finansowych
-zmianę systemu z realnego socjalizmu na demokrację
- powstawanie kapitalizmu w Europie Wschodniej
-stan wojenny
-kolejną zmianę systemu ( to akurat w trakcie ) z demokracji na totalitaryzm
-czterocyfrową inflację
- denominację
-pięciu papieży ( i wszystko wskazuje na to, że przeżyję jeszcze ze dwóch lub trzech)
-ze trzy zimy stulecia
-ocieplenie klimatu
-a teraz dla odmiany dopadła nas zaraza
Do głowy mi nie przyszło , ani nawet się nie śniło , że po raz kolejny doczekam stanu wyjątkowego . Nie tak drastycznie jak w 1981 i z zupełnie innych przyczyn  ,bo epidemiologicznych ,ale jednak nie jest to sytuacja normalna.
Obyś żył w ciekawych czasach !
A tak poza tym nasza władza w swoim żywiole ; nareszcie mają prawdziwego wroga – tyle, że  takiego bardziej mikro - koronawirusa .

2 komentarze:

  1. Obyś żył w ciekawych czasach . Ktoś nam źle pożyczył.
    Wyliczanka też mi uzmyslowila ile przeżyłam. A ja pamiętam jeszcze śmierć Stalina i Węgry i radość 56 roku. I jak mama przechodzila kwarantanne w szpitalu pracujac na zakaznym. Epidemia ospy. Twoje wyliczenia przypomnialy mi to. Mimo ze bylam dzieckiem i podlotkiem pamiętam sporo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak , Ty możesz pamiętać i to . No i tu mogę się znów odwołać do piosenki pani Danuty Rin. Wciąż żyjemy w dziejowym przeciągu.

      Usuń