babusia

babusia
Obrazek znaleziony w cyberprzestrzeni- autor nie wiadomy

środa, 11 marca 2020

11.03.2020 Ile można o koronowanym wirusie ?

Ano można , bo się szerzy. Już mamy w kraju 31 przypadków .  Coś tam robią , szkoły zamykają w całym kraju od poniedziałku; przedszkola i żłobki też i nawet pracodawcom obiecują zawieszenie w czasie wnoszenie opłat do zusu i us. To akurat jest dobry pomysł , bo jak firma stanie z powodu kwarantanny to z czego ma zapłacić nie zarabiając.  W naszym mieście wczoraj zgarnęli rodzinkę i to na moim osiedlu - dwie ulice dalej na badanie i kwarantannę w szpitalu .Wyników na razie jeszcze nie znamy. A dziś jeden bywalec tak zwanego "świdra" ( "świder" to kawałek historii mojego miasta , ale o tym innym razem) zasłabł , to zaraz ulicę zablokowali i helikopter go zbierał .Akcja jak na filmie. Osobiście nie widziałam , czytałam tylko na miejskim forum.  Tak czy inaczej minimalizują ryzyko. Mężuś był dziś na zleceniu w mleczarni , tylko na stróżówce bo tam są urządzenia , ale i tak musiał się dezynfekować azotanem czegoś tam.  W sklepach się trochę przerzedziło na półkach , w naszej osiedlowej piekarni o 11.30 już brakowało pieczywa - jak nigdy , nieco mniej ludzi na ulicach , ale poza tym życie toczy się normalnie . Niektóre firmy organizują pracę zdalną i to wszystko . Życie toczy się swoim torem . Paniki nie zaobserwowałam . A WHO ogłosiło pandemię . Dotąd słowo "pandemia" kojarzyło mi się tylko z wkuwaniem patofizjologii w szkole medycznej 40 -lat temu , a dziś  proszę ; mamy realny fakt. W trochę inaczej urządzonym  świecie niż też sprzed 40-lat . 
    Tak poza tym w pracy normalnie ,jedynie mały luzik pomiędzy zleceniami . W domu też nic szczególnego ; czytam wciąż książkę "Doktorzy" , ale jakoś mało porywająca. Dostałam też kolejne zadanie babciowe. Wnusiu poprosił mnie o zrobienie czegoś na szkolny kiermasz wielkanocny . Fanty mają być wykonane samodzielnie przez rodziców , babcie , dziadków , dzieci , albo wspólnie , a pieniążki z aukcji pójdą na potrzeby szkoły. Zrobię a jakże, może nawet kilka , bo mam na to parę dni .Zabiorę się za to zaraz po kolacji. 
W nietypowym kalendarzu , dziś dzień sołtysa. 

2 komentarze:

  1. Skoro dość wcześnie reagują może uda się trochę powstrzymać. Bo to co w Italii napawa przerażeniem

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas nie lepiej , wychodzą wszystkie braki i niedoróby.

      Usuń