babusia

babusia
Obrazek znaleziony w cyberprzestrzeni- autor nie wiadomy

sobota, 10 lutego 2024

10.02.2024 Nogi mam , no wiecie gdzie ...

 ale jestem prawie gotowa na jutro. Upiekę tylko rogaliki i ciasto pomarańczowe i dokończę sałatki. Będzie niespodzianka . Podpatrzyłam na filmiku, W kawałki parówek powbijałam makaron spagetti i ugotowałam . Zabawnie to wygląda. Zapiekę je jutro z sosem pomidorowym i serem. Oprócz tego przygotowałam leczo i trzy sałatki. Mam też pastę z tuńczyka i jajeczną do smarowania chleba , albo krakersów. Do tego planuję paterę serów i jakieś dodatki ; ogórek, pomidor , oliwki . Powinno na kolację wystarczyć . Odwykłam od przygotowywania takich dużych porcji jedzenia . A będzie nas 12 osób. 

Przy okazji przepis na najlepsze rogaliki świata "

6dkg drożdży + łyżka cukru do rozpuszczenia drożdży

1 kostka margaryny 

1 mały kubeczek kwaśnej śmietany 

3 szklanki mąki. 

Margarynę posiekać z mąką , drożdże rozmieszać z cukrem i kwaśną śmietaną , dodać do masy , wszystko razem zagnieść na gładkie ciasto , rozwałkować na "grubość noża " cokolwiek to znaczy , ja robię tak na 4-5mm. Pociąć na prostokąty , nałożyć nadzienie ( jakie kto ma i lubi: powidła, dżem , masa makowa , mogą być nawet pokrojone na cząstki jabłka ) zwinąć w rogalik, ułożyć na blaszce i piec w 180 stopniach na rumiano. Ostudzone można polukrować albo obsypać cukrem-pudrem . Przepis mojej babci z lat ; o ho. ho, ho ! Najstarsi w rodzinie nie pamiętają . I nie , nie pomyliłam się ; w przepisie nie mam jajek i nie ma cukru poza tą łyżką do drożdży. 

Spokojnej niedzieli !

4 komentarze:

  1. Milego przyjecia jutro! Zapowiada sie uczta nad ucztami, ale najwazniejsze ze bedziecie razem. Przepis na rogaliki przyjmuje i dziekuje. Mnie juz sie nie chce robic wielkich przyjec. Najwyzej do 6 osob i to tylko na swieta . Pozdrowienia Aga T

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie już też po woli piórka opadają , ale dawno już nie robiłam przyjęcia poza Wigilią więc tym razem zaszalałam. Wypróbuj ten przepis , rogaliki dosć długo pozostają kruche , można je parę dni przechować . Do kawy zawsze miło cos słodkiego dołożyć.

      Usuń
  2. BBM: Miłego świętowania!🥂🍾

    OdpowiedzUsuń