babusia

babusia
Obrazek znaleziony w cyberprzestrzeni- autor nie wiadomy

poniedziałek, 5 lutego 2024

5.02.2024 Czy ja dobrze myślę ?

 Czy znów mylę jakieś daty ? To już w tym tygodniu tłusty czwartek ? Jakoś nie mogę się odnaleźć w czasie. Daty to moje przekleństwo. Wciąż mi się mieszają. 

Przymierzyłam moją nową kurteczkę . Trochę sztywna jak to nowy dżins , ale pasuje. Na wiosnę jak znalazł. Na razie jednak zapowiadają 15 stopni mrozu i śnieg . Jak znam życie to u nas skończy się może na 8-10 i dwoma centymetrami tego śniegu. Kurteczka poczeka na wiosnę właściwą. Ja tam i tak żyję już działką. Jutro przyjadą zamówione nasionka. Na pewno jeszcze dokupię , ale trochę zamówiłam, w tym kwietną łąkę na suchy teren . U nas sucho więc powinny się sprawdzić. 

Tak poza tym dzień całkiem zwyczajny. Zaniosłam papiery do księgowej , wypisałam kilka faktur , cos tam pozałatwiałam na telefon. Takie tam . W domu poskładałam pranie, kiedy wyprasuję to się okaże, zwykle zabieram się za to jak już mi się wysypuje z szafy. No i dalej czytam książkę. 

6 komentarzy:

  1. Tak, nie mylisz się, tłusty czwartek tuż tuż :))) Czas leci jak szalony, dopiero wigilię szykowaliśmy, a tu już tłusty czwartek i za chwilę walentynki ;))
    Ciekawe czy przyjdą te zapowiadane mrozy, na razie u nas wieje i leje, pogoda obrzydliwa, nawet nosa nie chce się na zewnątrz wystawiać :/
    Pozdrawiam Cię najserdeczniej, Agness :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak, pogoda wcale nie zimowa . Najpaskudniejszy jest ten wiatr. Pozdrawiam cieplutko.

      Usuń
  2. U nas tez zapowiadajaopady sniegu ale dzisiaj to "leje" od rana a w nocy wialo. Ja juz rospoczelam seson ogrodkowy alejeszcze nie pelna para. Kwitnie mi maciejka ktora posialam w sierpniu. Zima byla lagodna i nie zmarzla. Przebisniegi i krokusy juz kwitna.
    Jezeli Tlusty czwartek juz wtym tygodniu , to usmaze pare faworkow. A we wtorek przed sroda popielcowa zrobie nalesniki bo to u nas tzw " Pancake Day".
    Pozdrawiam
    Aga T

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja już sama nie wiem co i jak z tą pogodą . Dla odmiany dziś wszystkie prognozy wiosenne - do 15 stopni na plusie. U mnie jak to Wielkopolsce na środę popielcowa obowiązkowe pyry z gzikiem , albo pyry ze śledziem w śmietanie. Nie wiedziałam ,że taki dzień "naleśnikowy" istnieje , ale jak się znów okazuje co kraj to obyczaj. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  3. Znasz angielski to zobacz co w googlu pisze ......

    When is Pancake Day in the UK?

    The UK has a fairly unique tradition known as “Pancake Day” that comes the day before Lent begins. This day is otherwise known as “Shrove Tuesday” and is 47 days before Easter Sunday. In other cultures, Mardi Gras takes place on this date. Pancake day is an observance only, not an official bank holiday.
    Pozdrowienia Aga T

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja z pokolenia , które uczono rosyjskiego , radzę sobie też trochę z francuskim i łaciną , ale od czego są tłumacze . Ciekawostka jednym słowem . Taki "ostatni wtorek" to jakby nasz wielkopolski "podkoziołek" czyli ostatnia zabawa przed wielkim postem , która kończy się o północy, przed środą popielcową

      Usuń