babusia

babusia
Obrazek znaleziony w cyberprzestrzeni- autor nie wiadomy

czwartek, 8 lutego 2024

8.02.2024 Tłusty czwartek zaliczony

 W sumie wciągnęłam aż trzy pączki. W planie miałam dwie sztuki , ale nasz pracuś osobiście usmażył wczoraj sporą porcyjkę i dziś przyniósł poczęstunek . Udały mu się , to muszę przyznać . Nie pożałował konfitur z czarnej porzeczki , a żeby za słodkie nie były polukrował lukrem cytrynowym. Te kupne , mimo, że z dobrej piekarni nie miały startu. No i dobrze , tradycji musi stać się zadość , a tłusty czwartek jest raz w roku więc nie ma się co przejmować kaloriami. A spacer dziś wyszedł nam dłuższy niż zwykle, bo spotkaliśmy znajomego , też spacerowicza i tak gadu - gadu i wyszło nam dwa razy tyle co zwykle. I nawet padający śnieg nie przeszkadzał a kalorie tym bardziej. 

Tak poza tym znów mnie dopadło. Jeszcze się zima nie skończyła , a ja już o Wielkanocy . Zamówiłam materiał na obrusy , biały w zielone groszki , na stół wielkanocny i biały w szaro-żółte gąski do kuchni. Potłuczona jestem , jak bym nie miała obrusów. Ale lubię na święta mieć coś nowego , a materiał kosztuje dosłownie parę złotych za metr więc kupiłam. No to pora obmyślić dekoracje na wiosnę . A w przybiurowym ogródku zaczynają wypuszczać żonkile i tulipany, Mają już po 3-4 cm. Jakoś wcześnie . 

9 komentarzy:

  1. Czasami to mysle ze mieszkamy w tej samej miejscowosci (chodzi o pogode)... U nas tez snieg napadal i to dosyc obfity. Wobec tego nie pojechalam po paczki do polskiej cukierni/piekarni. Zamiast, nasmaze nalesnikow we wtorek. Ja tez zaczelam niesmialo wychodzic na spacer ; narazie na 15 min. Powoli bede zwiekszac czas i dlugosc spaceru.
    Dobrze ze masz chec na dekoracje i organizacje swiat. Ja ciagle wyciagam bialy obrus i do tego zielona zastawe ( tak, fajnie sie je swiateczny obiad na zielonych Villeroy & Boch talerzach! a na Boze Narodzenie czerwonych )
    Pozdrawiam
    Aga T

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Noooo V&B moje marzenie ! Udało mi się kiedyś kupić 4 zestawy śniadaniowe z angielskiej porcelany , takie trochę zabytkowe z czerwonym wzorem , poluję teraz na dzbanek do herbaty . Trochę fanaberia , bo skorup najróżniejszych nazbierałam pokaźną kolekcję , ale lubię i już. Biało- zielony wystrój wielkanocnego stołu to bardzo fajny pomysł. Bukiet biało-zielonych tulipanów do tego i wychodzi ideał stołu!

      Usuń
    2. Nasz zestaw kupilismy jeszcze w latach 70 tych, teraz dokupujemy na e-bay jak cos stluke. Np dzisiaj mielismy gosci i stluklam jeden zielony kubek. Mamy jeszcze wazy na zupe, polmiski, dzbanki etc etc. Zamiesc zdjecie swojej kolekcji - moze tu cos znajde. Tak kwiaty wiosenne koniecznie; ja kupuje miniaturki zonkilow??/zonkli i tulipany. Pozdrowienia .
      Ps snieg juz stopnial
      Aga T

      Usuń
    3. Ok. Postaram się zrobić , choć nie w tym tygodniu, bo mam jutro sporo zajęć a w niedzielę rodzinkę na podwieczorku imieninowym . U mnie też już po śniegu , za to cały dzień padał deszcz

      Usuń
    4. p.s. Ja mam kompletny serwis do kawy i obiadowy z przełomu lata 70/80 chodzieski o nazwie roman-rokoko. Szukałam do niego bulionówek , bo tych mam tylko 6 osobno kupionych i nic z tego , nie do zdobycia. Pilnuję jak oka w głowie.

      Usuń
  2. U mnie wczoraj spadl snieg. Do wiosny daleko, bo - 5 stopni mrozu. :-(((
    Paczki lubie bardzo, ale tutaj takiego przysmaku nie mamy. Chetnie zjadlabym chociaz jednego, ale ze mnie ani kucharz ani piekarz. Najlepiej wychodza mi nalesniki.
    Pozdrowienia od Emmy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naleśniki to przecież przepyszne jedzonko ! A już powidłami śliwkowymi to sama poezja . Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  3. Myśli wiosenne przy Tobie. I trudno się dziwić, Wielkanoc wcześnie. U mnie już mimoza i migdałek kwitnie. A tylko patrzeć narcyzów. A porcelany i obrusów nigdy dość. Też tak mam. Buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Staram się sobie umilić jakoś tę ni to zimę ni to przednówek więc o wiośnie myślę , o działce zwłaszcza. Chciało by się tych skorup , bo niektóre są naprawdę wyjątkowe , ale zdrowy rozsądek też ma coś do powiedzenia . Buziaki.

      Usuń