babusia

babusia
Obrazek znaleziony w cyberprzestrzeni- autor nie wiadomy

piątek, 3 listopada 2023

3.11.2023 Piątek i jak to w piatek,

 w pracy bez szaleństw . Mniej - więcej od 12.00 telefony już nie dzwoniły a to znaczy , że weekend się zaczął. Majster od pralki zameldował się około 13.00, dojechaliśmy do domu a on dotarł za 15 minut. Trzeba przyznać, że słowny. Poszperał , pomierzył pokręcił i stwierdził, że uszkodził się główny panel sterujący , a są jeszcze dwa ; zasilający i suszenia ( bo to pralko-suszarka) . Koszt zakupu ponad 600zł . W tym układzie stwierdziliśmy, że nie naprawiamy , bo jego dzisiejsza wizyta to 330zł do tego panel, a  nową pralkę da się kupić już za 1500-1600zł. Oczywiście bez suszarki , ale mniejsza o suszarkę ,rzadko z niej korzystam . Owszem przydała się w ubiegłym roku jak nam kotłownie wymieniali i nie mieliśmy ogrzewania do połowy listopada a pranie schnąć w takich warunkach nie chciało. Gość jednak zanim wyszedł stwierdził, że jeszcze coś sprawdzi. I sprawdził; wcisnął przycisk załączania i trzymając wciśnięty drugą ręką zakręcił mocno bębnem i stał się cud jednego razu: pralka ożyła i działa, choć uruchamiać ją trzeba właśnie w ten sposób. Przynajmniej na razie nie muszę nowej kupować , może do końca roku dojedzie . To podobno działa tylko w pralkach LG i ma związek z rodzajem prądów uruchamiających silnik. Nie umiem tego wytłumaczyć lepiej ale ja techniczna nie jestem . Małżonek załapał o co biega , ja nie, W każdym razie prać mogę i od razu skorzystałam ; dwa ładunki już mi się suszą , jutro ciąg dalszy . Nazbierało się przez te dwa tygodnie . Tak poza tym pojechaliśmy na zakupy jak co tydzień. Tym razem do galerii , bo miałam w planach uzupełnić środki czystości i zajrzeć do empiku. Pokręciliśmy się trochę po sklepach , w empiku kupiliśmy czasopismo rockowe "Metal Hammer" bo jest w nim długi wywiad z liderką zespołu Within Temptation a ten bardzo lubimy. Artykuł o nich był tez w "Teraz Rock". który czasem kupuję dla ciekawostek muzycznych , ale tylko krótki na temat nowej płyty. I oczywiście jak tylko wróciliśmy do domu dopadłam i przeczytałam a potem jeszcze jeden na temat fińskich zespołów - prekursorów metal-opery i gotyckiego rocka. I będe czytać kolejne artykuły , bo jest mnóstwo. Mimo mrocznego anturażu metalowcy to bardzo kolorowi i ciekawi ludzie , wbrew obiegowym o nich opiniom. 

Aha! I sezon  świąteczny uważam za otwarty; zrobiłam pierwsze zakupy : złoty puder do posypywania deserów , pisaki do zdobienia pierników oraz  złoty i biały - brokatowy papier do prezentów. Będzie w tym roku ekstrawagancko : czarny , złoty i biały . 

Na jutro plany działkowe , ale czy ja wiem ? Leje już od paru godzin . Dawno takiego deszczu nie było i nie wygląda na to, żeby sie miało przejaśnić . 

4 komentarze:

  1. Fachowiec potrafi. I to przynajmniej musi Ci na trochę wystarczyć. A pogoda jeszcze działkowa będzie. Buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do tej pory nie mogę uwierzyć .że to działa. Plany działkowe udane .

      Usuń
  2. A ja daleko w polu. Dobrze, że chociaż Córka- Wiewiórka zarządziła nastawienie ciasta na Bożonarodzeniowe Święta! Przed południem rządziłam u Niej w kuchni, a godziną temu przeniosłam makutrę z piernikowym zaczynam do małego domku - niech dojrzewa!
    fuscila

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jeszcze niczego nie robię ale w ubiegłym roku miałam problem z zakupem dekoracji do pierników więc jak się juz pojawiły to kupiłam .

      Usuń