babusia

babusia
Obrazek znaleziony w cyberprzestrzeni- autor nie wiadomy

czwartek, 19 marca 2020

19.03.2020 Z pierwszej ręki

w kwestii tego o czym pisałam wczoraj czyli rządowej pomocy; dzwoni dziś mój dobry znajomy z zaprzyjaźnionej hurtowni . Znamy się od lat 20 z dużym hakiem , współpracowaliśmy z jego ojcem a teraz z nim . I co słyszę ; prośbę o jakąkolwiek wpłatę za faktury , bo z powodu sytuacji w kraju bank im grozi wypowiedzeniem kredytu i faktoringu . Oczywiście poratowałam , zapłaciłam wszystkie faktury , choć miałam jeszcze w terminach. Przecież nie zostawię ich w potrzebie . Jak my mieliśmy kłopoty to też nam szli na rękę i prolongowali terminy. A rząd szumnie zapowiada pomoc i ułatwienia w pożyczkach. Bzdura do n-tej potęgi . Druga rozmowa ; zamówiłam sprzęt dla naszego klienta . Dzwoni nasza opiekunka handlowa z pytaniem czy realizować , bo ze względu na lecącą na łeb złotówkę nie mogą utrzymać stałych cen i dlatego cofnęli dodatkowe rabaty dla partnerów . Normalnie mamy 46 + dodatkowe 12 za ilości i długoletnią współpracę . 12 poszło w chatke z piernika. Ale i tak został nam główny rabat więc się wcale nie obraziłam , kazałam realizować . I tak od słowa do słowa zgadałyśmy się o  pomocy . Oni mają więcej pracowników niż my powyżej 10-ciu i okazuje się , że ich ta obiecana pomoc nie dotyczy ! Są dystrybutorem , na razie mają zapasy magazynowe , ale jak się skończą ? A co jeśli takie firmy jak nasza przestaną zamawiać , bo nie będzie zleceń ? A tak myślę , że to kwestia dni , może 1-2 tygodni. Kolejna bzdura . Syn wrócił od klienta . Zwykle mają potężny ruch i wykonują ogromną ilość detali ; dziś mieli roboty na dwie godziny . Firma zatrudnia około 80  ludzi . Szacują , że bez zleceń wytrzymają 2 miesiące . Ich też ta rzekoma pomoc nie obejmuje.  Jedna wielka ściema . 
Wiem zanudzam sprawami gospodarczymi , ale niestety , to mój świat i przynajmniej jeszcze przez jakiś czas muszę się w nim odnajdywać .
Co jeszcze ?  Dziennik czasów zarazy mi się robi . Od kilkunastu dni wciąż tylko o koronawirusie i epidemii . Przyszło nam się zderzyć z czymś czego nikt nie przewidział, ani nie znał i nikt nie był na taką sytuację gotowy . Jest jednak z tego jeden pożytek ; planeta bez wątpienia odetchnie ; mniej spalin , mniej śmieci , mniej smogu . Wszystkie sprawy zeszły na plan dalszy .   
Żeby jednak zbyt ponuro nie było , iście wiosenny obrazek ;  rano, kiedy dojeżdżałam do biura minął mnie rowerzysta : potężnej postury facet z brodą , w panterce , z plecakiem na plecach . I nic by w tym ciekawego nie było , ale jechał na damskim rowerze w kolorze różowym , z biało-różowymi oponami i koszyczkiem na kierownicy udekorowanym wyściółką w słodkie kwiatki. Nie mogłam się nie uśmiechnąć . 
A w moim przybiurowym ogródku coraz więcej niebieskich kwiatków. 

6 komentarzy:

  1. Słuchałam dziś Millera i Hołowni na tvn24! No ręce, nogi i wwszystko opada na to co władzuchna proponuje! I chyba to się zgadza, że oni pakiet z 2008 roku wzieli!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak , to ten pakiet , tyle, że wtedy nie o epidemię chodziło , a o klasyczne załamanie finansów , choc na światową skalę . To co proponują niczego nie załatwia.

      Usuń
  2. Strasznie to czytać. To kolejna klęska. Czym to się skończy. Trzymajmy się.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Opcje są dwie ; jeśli się ten wirus nie rozwinie , to ustrojem totalitarnym , bo nie wierzę, że nie skorzystają z ograniczeń, albo jeśli będzie większa ilość przypadków i nie opanują zdrowotnie , a firmy zaczną upadać to ludzie się wściekną i może być gorąco. I obym w złą godzinę nie chlapnęła.

      Usuń
  3. W USA już w ubiegłym tygodniu przesunęli terminy raportów rocznych dla spółek giełdowych. 2 dni temu odroczyli podatki dla firm na 6 mcy, a dzis kolejny pakiet dla małych firm i osób fiz. Cypr obniża stawki vATu...
    U nas po prostu budżet się nie domyka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Akurat nie interesowałam się ostatnio spółkami giełdowymi i tym co w Stanach - za dużo mam na głowie , ale wiem ,że Dania i kilka innych krajów w Europie tak robi. Miło, że się pokazałaś!

      Usuń