babusia

babusia
Obrazek znaleziony w cyberprzestrzeni- autor nie wiadomy

środa, 18 marca 2020

18.03.2020 Wkurzyłam się

ale o tym za chwilę . Najpierw tak zwyczajnie ; spokój w firmie. Kolejne się izolują . Izolują , bo nie zamykają . Nie wpuszczają osób z zewnątrz , ograniczają godziny pracy , co mogą to przenoszą na pracę zdalną . Dziś o północy  VW zawiesza produkcję- czarny scenariusz się spełnia ... Za chwilę będą kolejni. 
Po południu zgodnie z planem byłam u matki. Oddałam jej nakrycia , dość podejrzliwie je oglądała , czy przypadkiem nie zniszczyłam , ale w końcu uznała, że są całe . Przez pół godziny walczyłam z jej telefonem . Ma zawaloną skrytkę z sms-ami ; jakies prezentacje , wróżby , próby kontaktu i kilka , które dały mi do myślenia ; wygląda na to, że ktoś jej podkradł dane i wziął jakieś pożyczki . Bo o ile wiem to dowodu  nie zmieniała , a dostała jakiś sms z banku millenium ,o zmianie danych .A nie ma z tym bankiem nic wspólnego, konto , na które dostaje emeryturę ma w innym banku.  Jak się to szaleństwo skończy, to muszę ją zabrać do banku i sprawdzić o co w tym chodzi. Jedzenie , które jej kupiłam ostatnio na dobre dwa tygodnie i to co podrzuciła jej młodzież , zjadła prawie całe, zostały resztki. Chyba mam następny problem , ten , który był z moją babcią a jej matką . Jak tylko miała w zasięgu wzroku coś do zjedzenia , to to zjadała, pochorowała się ale zjadała i tu chyba będzie tak samo.  Muszę poobserwować . 
Za oknami wiosna ; wystarczyły dwa dni ciepełka i zakwitły forsycje i glubki ( mirabelki znaczy) , a na trawnikach krokusy. Na ulicach jednak pustki. 
A teraz o tym dlaczego się zagotowałam ze zlości. Bezsilnej złości muszę dodać. Nasza ekipa rządząca wymyśliła pakiet pomocowy . Niby, że dla pracowników i przedsiębiorców, żeby złagodzić skutki utrudnień związanych z epidemią i utratą zysków.  No i powiem tak; z takim pakietem to się mogą we własną dupę ugryźć . Bo co to za wsparcie , które odkładają w czasie , co z tego , że na 2-3 miesiące odroczą płatność do zus , jak po tym czasie będzie trzeba płacić podwójnie , nawet jeśli na raty rozłożą. Nim gospodarka się pozbiera i zacznie znów przynosić zyski miną minimum 2 lata . To nie żadne prognozy czy proroctwa czy tez mój wymysł; ja to po prostu wiem z doświadczeń z kryzysami, które już przerobiliśmy w swojej blisko 32- letniej działalności na swoim. Ale to jest mały pikuś. Najbardziej mnie ruszyło , jak usłyszałam , że będą mini- pożyczki, które ewentualnie będą umarzane jeśli pracodawca przez pół roku nie zwolni pracowników . Oni mają ludzi , przedsiębiorców szczególnie ,za idiotów i to ciężkich . To łatwo wyliczyć; minimalna pensja 2600 brutto , podatek dochodowy od pracownika to około 123 zł , składka zus , którą musi dopłacić pracodawca to 374 z drobnym groszem ; już mamy ponad 3 tysiące czyli , jak ktoś ma 1 pracownika na pensji minimalnej to wystarczy mu na jeden miesiąc . Z pozostałej kwoty może wystarczy na opłatę za prąd i telefony . Jeśli jeśli ktoś ma dwóch pracowników na minimalnej to nawet  jednego  miesiąca  ta kwota nie  pokryje . Taka pożyczka 5 tysięcy niczego nie załatwi . To żadna pomoc. Resztę szczegółów pominę , zresztą nie wgłębiłam się jeszcze w to wszystko dokładnie , bo dopiero wypłynęło na światło dzienne . Reszta działań rzekomo pomocowych sprowadza się do pożyczek bankowych , które trzeba spłacać . Czyli jak zwykle ; pracodawcy mają zapłacić za pomoc jaką rzekomo otrzymają od rządu. O kant dupy  taką pomoc roztrzaskać .Formami pomocy dla pracowników na razie się nie  zajmowałam , ale i to doczytam. A wkurzyło mnie nie to co proponują tylko fakt , że ludzi uważają za ciemnogród i walą ściemę . Jak ktos nie miał do czynienia z biznesem to myśli , że to Bóg wie jaka oferta , ale ktoś , kto choć się o to otarł albo po prostu potrafi przeliczyć sobie najprostrze działania matematyczne od razu się połapie. . Tak w ogóle to obiecują 212 miliardów . Ciekawe skąd je wytrzasną ;  budżet państwa to około 435 miliardów , około 300 pochłania socjal ( różne plusy ) , a są i inne wydatki państwa , a przy takim zastoju wplywy z podatków spadną , niektórzy ekonomiści twierdzą, że nawet o połowę .  

4 komentarze:

  1. Rządzący myślą, że wszyscy dadzą się nabrać! No i pewnie liczą na unijne eurasy!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Euro dostali , do wykorzystania ,to co nie zostało wydane na inwestycje z poprzedniego przydziału ale to jest 30 mld. I tak zabraknie . Ta pomoc to jest jeden wielki pic na wodę.

      Usuń
  2. Hania przecież to tylko na pokaz. Inne kraje robią pakiet pomocny to my też. Tylko, że ludzi maja za idiotów. Wiosna pozostała bez zmian. Wszystko inne uległo zmianie. Trzymajmy się.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że na pokaz i żeby ciemnemu ludowi oczy zamydlić . I to mnie najbardziej wkurza, że mają ludzi za głupich.

      Usuń