babusia

babusia
Obrazek znaleziony w cyberprzestrzeni- autor nie wiadomy

poniedziałek, 16 marca 2020

16.03.2020 Na filozofowanie mi się zebrało

ale to za chwilę. Najpierw sprawy zwykłe.
Urwanie krawata dziś u nas . Od wpół do siódmej rano telefony . Wszyscy się na zdalną pracę przestawiają więc chłopaki z prędkością światła na wysokości lamperii latali ,zeby wszystkie zlecenia ogarnąć . Młodsza synowa zdalnie pracowała choć formalnie ma opiekę na dzieci i pisała  , a ja nie nadążałam odbierać telefonów i odpisywać na meile. No i jeszcze parę spraw do ogarnięcia innych , czyli zamówienia i rachunki jak zwykle. 
Za oknami wiosna ; kiedy wyjeżdżałam z biura termometr w aucie pokazał mi 15 stopni na plusie ale w mieście nadal pusto ; w sklepach nie wiem , bo tylko w pobliskim polo byłam po chleb , a tam nie wiele się działo . Jedynie personel towar na półkach układał.  Ilość chorych rośnie . Na razie mamy tylko 3 przypadki śmiertelne , ale pewnie ta ilość się powiększy . Zadziwiające w jakie głupoty ludzie z tego powodu wymyślają ; zabobon się szerzy można by powiedzieć . Jak się okazuje , nie jest tak dobrze jak słyszymy w tv. Lekarze mówią już o tym wprost . Ludzie , jak ludzie , większość się boi i podporządkowuje zarządzeniom , ale są i tacy , co z założonymi rękami nie siedzą . Skrzykują się , pomagają , szyją maseczki , dostarczają posiłki personelowi medycznemu , pomagają sąsiadom. Nie działają urzędy , zusu nie wyłączając. Nagle okazało się , że wszystko można załatwić zdalnie . 
Koronawirus górą , ale przecież istniejące już wcześniej zagrożenia i problemy nie minęły . Nie mówi się ostatnio nic o uchodźcach , o klimacie , o kryzysie finansowym ; to wszystko zeszło na plan dalszy , ale przecież nie przestało istnieć . W którymś momencie to się skumuluje i wybuchnie . I co wtedy ? Czy świat jeszcze może być taki sam ?  Dzieją się rzeczy , na które nie mamy wpływu , jak już bywało wiele razy w historii świata  i chyba jak to już bywało albo wyjdziemy z tego silniejsi , albo zginiemy . Czy ludzkość stanie do pionu po tych doświadczeniach ? Oto jest pytanie ...

4 komentarze:

  1. Ja bym raczej nie spodziewała się wielkiego wzmożenia dobroci i zmian na lepsze choćby do kwadratu!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zmian na lepsze to się nie spodziewam , może bardziej skorygowania polityki. Obawiam się jednak , że korekta jeśli będzie to nie po mojej myśli.

      Usuń
  2. Na pewno świat nie będzie już taki sam. A czy lepszy? mam nadzieję, ze zobaczę. Trzymajmy się.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmmm, też tak myślę , ale nie wiem czy chciałabym to zobaczyć . Będzie dobrze

      Usuń