babusia

babusia
Obrazek znaleziony w cyberprzestrzeni- autor nie wiadomy

poniedziałek, 4 września 2017

4.09.2017 Początek roku szkolnego

i to już widać w mieście . Zwiększony ruch . W drodze do nowego biura nie mijam już żadnej szkoły 
( przedtem aż trzy) ale ruch i tak na ulicach da się zaobserwować większy.  Początek roku przywitał nas chłodem i zacinającym przelotnym deszczem . Nie wiem jeszcze jak w naszych szkołach ale w Kraju chaos spowodowany wariacką antyreformą . Biedne dzieciaki . Giną w tych politycznych przepychankach. Diabli mnie biorą jak czytam o tej reformie pożal się Boże . Pomijając już kretyński program nauczania ( a tak zadałam sobie ten trud i poczytałam ) zabroniono dzieciom chorym i niepełnosprawnym nauki w szkole. Ma być nauczanie w domu przez dochodzącego nauczyciela . Czyli , takie dziecko ma być gorsze , z góry skazane na boczny tor, nie mieć kontaktu ze zdrowymi rówieśnikami . A te "lepsze" dzieci mają nie wiedzieć ,że są i inni , którzy nie są tak sprawni jak one, nie wyglądają tak ładnie jak one  i wymagają pomocy ... Po prostu brak słów . Czytałam o tym pomyśle jakiś czas temu , ale nie myślałam, że będą aż tak bezduszni , żeby wprowadzić to w życie. A jednak ...  Widać już jestem na te wariactwa za stara i nie pojmuję . 
A propos początku roku nasza wnusia zaczyna dziś III- klasę , średni wnusiu zaczyna " zerówkę " a róznica wieku jest pomiędzy nimi niespełna dwuletnia ; to efekt eksperymentów edukacyjnych ( żeby tak pokręciło - tych co to wariactwo wymyśli). Wnusiu  najbardziej cieszy się ,że będzie umiał czytać - tak mi powiedział . Szybko rosną te nasze dzieciaczki.  

Tak poza tym to wygląda ,że mamy szanse na kontrakt nad którym jakiś czas temu pracowałam. Zadali dodatkowe pytania i prosili o pewne zmodyfikowanie oferty a to znaczy ,że nasze akcje poszły w górę . Zrobiliśmy co chcieli . Oby się udało. 

Koniec luzu - tak sobie obiecuję , czas się zabierać za jakąś konkretną robotę . Lista tego , czego nie zrobiłam w tym roku przewyższa te zaplanowane razem wzięte. 


5 komentarzy:

  1. Nasza media mowily wczoraj o sytuacji w polskim szkolnictwie. Dramat... Alé w jakiej innej dziedzinie jest lepiej? Oto jest pytanie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tej chwili w żadnej . A jak już kiedyś pisałam , zaczynało to być całkiem fajne państwo

      Usuń
    2. Wiem, widzialam... Nawet wracac chcialam... Kiedys tam...

      Usuń
  2. Ile już tych reform było. I co jedna to durniejsza. A ten popomysł z nauką dzieci nieplnosprawnych masakra. **

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No niestety. Miałam dawno temu ale jednak do czynienia z ludźmi niepełnosprawnymi i krew mnie zalewa jak o tym pomyślę.

      Usuń