babusia

babusia
Obrazek znaleziony w cyberprzestrzeni- autor nie wiadomy

niedziela, 2 kwietnia 2017

2.04.2017 Dziś obrazkowo



Zacznę od  robótek:

Kocurek dla najmłodszego wnusia - jest nieco mniejszy ale za to grubszy 


Kurki i inne ptaszki z resztek 



I kilka szydełkowych zawieszek 



Lucia: chwalę się spódniczką , ale w moim aparacie nie istnieje kolor seledynowy , za nic nie chce wyjść, jak bym się nie starała , wychodzi szary

I zdobycze z wczorajszej wystawy :

 Druza ametysowa - jest gigantyczna , waży ok 2,5kg i ma jakieś 25 cm wysokości , jest przepiękna - ozdobi nowe biuro szefa 
Poniżej zbliżenie kryształów 


Agat w pięknym szaro - turkusowym odcieniu z maleńką geodą w środku  , pochodzi z Brazylii- ten ozdobi moje biuro, niestety kolory niebiesko - zielone nie wychodzą w moim aparacie za ładnie 


Mieniący się srebrno i lawendowo lepidolit , kamień pomnażający to co w nas dobre i wspomagający realizację naszych pragnień 

Poniżej pięknie wybarwiony fluoryt z Brazylii , jak to fluoryt , przyciąga dobrobyt , a jego wybarwienie zależy od miejsca z którego pochodzi 


Jeszcze dwa  agaty , również z Brazylii , nasze polskie są w odcieniach brązu i miodu , te purpurowe, niebieskie i zielone pochodzą z Ameryki Południowej






Oliwkowo zielony epidot uczący żyć pełnią życia 

I kolekcjonerski biały kruk , niezwykle rzadko występujący  na pustyniach solnych uleksyt. Kamień pomocny w telepatii i jasnowidzeniu. Ma ciekawą właściwość podwójnego załamywania światła . Na pozór jest biało- szary i nieprzeźroczysty , ale proszę zerknąć na zdjęcie poniżej : przenosi obraz i lekko go powiększa 
Specjalnie podłożyłam broszurkę z napisami , żeby te właściwości wyeksponować 


I jeszcze mój nowy nabytek : pierścionek z granatem i markazytami , srebrny oczywiście . Miałam na oku z oliwinem , ale dzieci orzekły zgodnie  ,że ten ładniejszy 


Mamy jeszcze uwarolit czyli bardzo rzadki, zielony granat , ale jakoś go przeoczyłam dziś przy fotografowaniu. Nadrobię i pokażę , bo pięknie błyszczy . 
O ! 
a jednak nie przeoczyłam : proszę oto on uwarolit, kamień indywidualistów; pomagający odnaleźć swoje miejsce na ziemi

6 komentarzy:

  1. Ależ mi sie ten mocno fioletowy kamień podoba! Twoje wyroby sa prześliczne! Super babcia! Gdyby moja francuska babcia Antkowa była choc w 5% podobna... Oj... A tak to moje dziecko nie ma nic. Nawet przekazu ustnego o rodzinie czy jakichkolwiek tradycjach. Zal.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja babcia też taka była , wciąż robiła mi jakieś niespodzianki i drobne przyjemności , postanowiłam kontynuować . Rozumiem ,że masz żal; babcie i dziadkowie powinni być dla wnucząt , taka nasza rola.
      Tak, fioletowy agat jest faktycznie wyjątkowy. Agaty to miłość mojego mężusia- z każdej wystawy jakieś przywozimy

      Usuń
  2. kamienie przepiękne. Czyli jednak trochę nowości i cudowności znalazłaś. Spódnica wygląda ciekawie a pierścionek poza konkurencją jak i Kocur. Buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fakt , ale bywało ich więcej w minionych latach. No i teraz już wybieramy bardziej świadomie. Znamy lepiej kamienie i szukamy naprawdę ciekawych okazów. Co do kocurków , to mój mężuś twierdzi,że powinnam je szyć na sprzedaż .

      Usuń
  3. Jako prawie niebizuteryjna szczerze podziwiam i pasje wspólne i cudne okazy!

    OdpowiedzUsuń