babusia

babusia
Obrazek znaleziony w cyberprzestrzeni- autor nie wiadomy

poniedziałek, 13 kwietnia 2020

13.04.2020 Japońską herbatę

zaparzyłam - prawie po japońsku . Prawie , bo nie mam zestawu przeznaczonego do tego celu i nie znam się na ichnich ceremoniałach , ale herbatę japońską mieliśmy w zapasie . A konkretnie to próbkę , którą dostaliśmy w sklepie z herbatkami w pasażu przy M1 - jakieś dwa albo tzry lata temu . I tak sobie zapomniana leżała . Herbata trochę inna niż klasyczne , powszechnie znane. Sproszkowana na pył . Zalewa się to gorącą wodą , miesza na papkę po czym dolewa wrzątku i coś tam . Ja po zalaniu papki herbacianej wrzątkiem przecedziłam po prostu przez sitko i filtr od innej herbaty. I tak wygląda podejrzanie , ale smakuje lepiej niż wygląda. Smak trochę cierpki z lekką goryczką , da się wypić. 
I co więcej ?  Nic , w każdym razie nic poza tym co zwykle od trzech tygodni. Siedzimy, gadamy , jemy , buszujemy w cyberprzestrzeni i tyle .. . Nooooo , i rośniemy w szerz , ale to efekt uboczny . 
Jeszcze trochę świątecznego nastroju na fotkach . Jak zwykle nie szczególnych , bo fotografem to ja już nie będę. 

Dekoracja okienna , do pisanki i tej pomarańczowej kurki od Fusilli , dołozyłam dwa motylki i kurczaka i gootowe; fajnie wygląda z  zewnątrz.


Na niby- kominku rozsiadły się zające , a w rogu kurka wysiaduje  pisanki



Tym razem gniazdka zajączkowe wycięłam po prostu z kolorowego kartonu. Czekają na ukrycie , a potem radosne poszukiwania przez wnuczęta .



Koszyk spełnił swoją rolę - zmieściła się połówka wielkiego chleba , który sama piekłam , mazurki , pęto kiełbasy , słoiczek z chrzanem , sól, pieprz w kaszubskich pojemniczkach i cztery pisanki i jak bym się postarała, to pewnie jeszcze więcej , ale miały być tradycyjne potrawy , to były.




Stól wielkanocny w budowie


I w nawiązaniu do dekoracji sałatkowych, które Lucia pokazała kilka dni temu ; oto co wymyśliłam ; zajączki z ufarbowanych herbatą jajek - przepraszam , że już w wersji nieco nadwyrężonej , ale nie zdążyłam prędzej zrobić fotki.


4 komentarze:

  1. Bardzo mi się wszystko podobało. Ja też już buszuję po dekoracji świątecznej z lekka a nawet całkiem ją nadgryzając. W końcu juz prawie koniec Świąt. Uściski

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My chyba jeszcze z tydzień będziemy dojadać , normalnie poszło by więcej jedzenia , ale jak jesteśmy sami to nie dajemy rady .

      Usuń
  2. Super te zajki! Może za rok zrobie też takie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A rób ile chcesz! Nie zbyt często robię sałatkę jarzynową , a jak robię tylko dla nas to nie dekoruję. Robiłam już myszki, jeżyki, grzybki i gałązki bzu . Tym razem pdło na zające

      Usuń