babusia

babusia
Obrazek znaleziony w cyberprzestrzeni- autor nie wiadomy

czwartek, 31 października 2019

31.10.2019 Odszczekiwanie po raz drugi



Odszczekuję .
Po raz kolejny muszę znów odszczekać to co napisałam parę lat temu i jeszcze prawie dosłownie powtórzyłam  w ubiegłym roku. Tym razem w kwestii Halloween . Nie, nie zmieniłam zdania , nadal jestem tradycjonalistką , uważam ,że należy kultywować wszelkie rodzime tradycje .Uważałam też do niedawna, że te  obce wystarczy tylko poznawać i na tym koniec.  I po raz pierwszy , kilka miesięcy temu zmieniłam zdanie. Z czystej przekory . Nie lubię jak mi się układa życie i narzuca co mam myśleć , jak żyć , jak świętować i decyduje za mnie co jest dla mnie lepsze czy właściwsze i jedynie słuszne .I jeszcze przesądza, czy coś może mnie lub moim bliskim w jakikolwiek sposób zaszkodzić ; zdemoralizować czy wpłynąć źle na psychikę . A , że tak właśnie się dzieje, udowadniać nie muszę – zresztą nie raz pisałam o tym różne kawałki .  Owszem święto nie nasze , choć pewne elementy i w naszej kulturze da się odnaleźć. Groby bliskich odwiedzimy jak zwykle 1.11.zapalimy znicze i poświęcimy im myśli , ale tym razem dla dzieci zbierających słodycze w wieczór przed Świętem Zmarłych czyli dziś ,mam  uszykowane cukierki , a na komodach w domu zagościły u nas duszki , czarne koty, dynie i czarownice latające na miotle. I gotycka muzyka w tle oczywiście .Tak , z przekory jak napisałam wcześniej . Nie mniej jednak w dzisiejszym świecie, powszechnego dostępu do informacji i wszelkiej wiedzy , kultury się przenikają i ewoluują , taki znak czasu i nie unikniemy tego procesu . To święto podobnie jak Walentynki coraz bardziej się u nas zadomawia .
Jeszcze piosenka jak przystało na dzisiejszy wieczór ; zespół Halloween i gościnnie solistka Candis Night 



2 komentarze: