babusia

babusia
Obrazek znaleziony w cyberprzestrzeni- autor nie wiadomy

wtorek, 15 stycznia 2019

15.01.2019 Emocje

nie opadają . To co się stało przerasta wszystkich . Zamach na WOŚP i odejście Owsiaka sprawił , że zawrzało. Sama przed chwilą podpisałam petycję , by nie odchodził i posłałam link dwom przyjaciółkom. Jednego meila nie pamiętałam . Do kolejnej nie wysyłam , bo wiem , że nie sympatyzuje z orkiestrą . 
Jedna z bywalczyń na blogu Luci zastanawia się co może zrobić w związku z orkiestrą . Ten komentarz sprawił ,że i ja się zastanowiłam . I wyszło mi ,że dużo. Nawet jeśli zabronią organizacji takiej imprezy , można sprawić , żeby nie umarła idea . Jak ? Jak kto wymyśli . Poprzez pomoc innym , przypięcie sobie broszki z serduszkiem , przyklejenie serduszka na szybę w mieszkaniu , wyjazd na woodstok czy cokolwiek innego . Dla pokazania swojego wsparcia, dla pamięci, żeby wykrzyczeć swoją niezgodę, nie dać przyzwolenia na żadne zło. Za jednym pomysłem, wpadają mi do głowy następne.  Może z czasem , któryś nabierze kształtu , a może okażą się nie potrzebne i orkiestra zagra jak co roku od 27 lat . Czas pokaże.
   Przypomniał mi się taki wiersz Tuwima ; nie stracił na aktualności , choć opisuje pogrzeb prezydenta Narutowicza . Przytoczę tylko malutki fragment:

Krzyż mieliście na piersi, a brauning w kieszeni. 
Z Bogiem byli w sojuszu, a z mordercą w pakcie,
Wy, w chichocie zastygli, bladzi, przestraszeni,
Chodźcie, głupcy, do okien - i patrzcie! i patrzcie





6 komentarzy:

  1. I jeszcze " Modlitwa o wschodzie słońca "!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Hania. Ja podpisalam petycje juz wczoraj. Wysłałam też pismo do Komisji Etyki w sprawie Pawlowicz. I wczoraj wprowadzilam na stałe serduszko Orkiestry do swojego profilu na fb. Napisałam prośbę zeby mnie naśladować. To tylko gest. Ale jak dookola w sieci bbędzie ich mnóstwo i to cały rok to będzie solidarność z Orkiestrą. Na blogu też jest serduszko. Mam nadzieję że widoczne. A przeciwników niech kłuje w oczy. ***

    OdpowiedzUsuń
  3. To śpiewał Gintrowski z Kaczmarskim!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasne, już kojarzę . Całkiem mi tytuł wyleciał z głowy

      Usuń