babusia

babusia
Obrazek znaleziony w cyberprzestrzeni- autor nie wiadomy

wtorek, 28 czerwca 2016

28.06.2016 Sama nie wiem ,

płakać z bezsilności albo z powodu upadku ideałów czy rzucać częściami ciała ze złości i oburzenia... Wspomniałam wczoraj o obchodach poznańskiego Czerwca 56. I żeby nie było ,że ja szowinistka jakaś jestem albo chociaż lokalna patriotka. Jestem i owszem , nigdy tego nie kryłam , ale i tak potrafię obiektywnie na sprawę spojrzeć. Dziś od rana zaliczyłam już chyba wszystkie możliwe uczucia w związku z tą sprawą . Wojska na oficjalnych obchodach miało nie być , czytania nazwisk , zmarłych w katastrofie TU-154 , w 2010 roku też nie . A tymczasem przed południem na akademii organizowanej przez kombatantów , nie pod pomnikiem Czerwca ale przy pomniku na ul. Kochanowskiego i Dąbrowskiego wojsko się zjawiło i apel odczytało . Przy czym ofiar Czerwca 56 poległych na ulicach Poznania nawet połowy nie wyczytali , za to wszystkie 96 nazwisk , ofiar katastrofy lotniczej . Jak po raz pierwszy zobaczyłam tę wzmiankę w necie to pomyślałam ,że za wcześnie przyznałam punkty  prezydentowi Poznania za nieugiętą postawę i odwagę cywilną i aż mną zatrzęsło ; jak mógł na to pozwolić . Ale potem sprawa się wyjaśniła. To była samowolka ministra obrony . Chciał pokazać , kto tu rządzi. Może to i spiskowa teoria dziejów , ale już nie raz w Poznaniu podpadli więc się mszczą . Narzucił tę asystę i apel z pełną premedytacją i perfidią o jakiej się nikomu nie śniło. Większość uczestników akademii poczuła się oburzona i zniesmaczona i po prostu sobie poszła . I słusznie . Sama bym tak postąpiła , gdybym brała w tym udział. No i właśnie ; tu moje mieszane uczucia . Zastanawiam się jak tak można ; uczono mnie,że zmarłym a tym bardziej poległym należy się szacunek , a co widzę ? Władza, która odwołuje się do wartości chrześcijańskich szarga te wartości , ośmiesza i deprecjonuje ofiary i ich poświęcenie a przy tym prowadzi perfidne gierki na grobach zmarłych bliskich i przyjaciół .  I zawłaszcza i przeinacza prawdy historyczne , tworzy nowy mit założycielski . Jeszcze trochę takich gier i okaże się ,że początek Polski to nie legendarni Lech , Czech i Rus a katastrofa lotnicza w 2010 . Z drugiej strony , jak na tę hańbę patrzę to krew mnie zalewa i części ciała i inne najstarsze zawody same się cisną na usta. I jak mogło wojsko tak się zachować ? Gdzie honor żołnierski ? No wiem, nie wiele mogło , w wojsku jak każą drzwiami skrzypieć , to należy wykonać , ale ministra obrony wojsko słuchać nie musi , zwierzchnikiem sił zbrojnych w Naszym Kraju jest prezydent . Niestety też się nie wykazał oględnie rzecz ujmując.
Ale to nie koniec , na wieczornych obchodach, tych oficjalnych organizowanych przez miasto , pojawił się MNU i jako gość honorowy prezydent Węgier , bo wypadki podobne do poznańskich miały miejsce kilka miesięcy później także na Węgrzech . Naszego wygwizdali w trakcie przemówienia . I dobrze, bo mu się to należało. Gdyby zabronił czytania tego pseudo apelu to zyskał by szacunek i poparcie Poznaniaków , a tak ma co chciał. Oczywiście narodowcy i jakieś podejrzane towarzystwo musiało zakłócić i tę uroczystość , zrobić zadymę i wykrzykiwać antyunijne i antyopozycyjne hasła i odpalać race . Nie wierzę, że to dzieci i wnuki uczestników Czerwca , bo w Wielkopolsce Czerwiec 56 jest taką samą świętością jak Powstanie Wielkopolskie . Sądzę ,że raczej jakieś podstawione bojówki. Oczywiście internet huczy od "świętego oburzenia " jak to można było wygwizdać MNU . Kontekst i przyczyny tego gwizdania jakoś zaginęły w tym oburzeniu. I tu znów mam mieszane uczucia . I nie rozumiem , nie rozumiem tego zalewu nienawiści . Jako Wielkopolance od wielu pokoleń ,jest mi dziś smutno. Kiedyś chciałam być historykiem , dziś cieszę się ,że nim nie zostałam ; patrząc na to przerabianie, i zakłamywanie naszej historii musiałabym sobie jako naukowiec - historyk strzelić w łeb , bo pewnie prawdy nikt nie chciał by słuchać a kłamać nie umiem.

2 komentarze: