babusia

babusia
Obrazek znaleziony w cyberprzestrzeni- autor nie wiadomy

czwartek, 18 grudnia 2014

18.12.2014 Byle do Świąt

a te już coraz bliżej , co widać gołym okiem . Na ulicach niekończące się sznury samochodów, w sklepach nieprzeliczone tłumy ludzi z obłędem w oczach ładujące do koszy co leci.  Robiłam dziś zakupy w celu skomponowania paczek świątecznych dla pracusiów. Kupiłam nie wiele ale z "górnej półki" . Przy okazji i z doskoku swoje domowe zakupy ; dziś mrożone wiśnie bez pestek , mleko do kawy , limetki i ser mozarella. Miałam zamiar kupić riccotę albo mescarpone i wędzony twaróg ale nie było. Przyjdzie mi koncepcję sylwestrowej kolacji nieco zmodyfikować.. Może zresztą dostanę w sobotę w innym sklepie.
Nie wiem co się dzieje , ale kraj ogarnęła jakaś psychoza pracy . Zlecenia się mnożą , wszystkim się śpieszy i nawet kurierzy marzą o wolnym i powtarzają " byle świąt". 
Nowych firanek do salonu już pewnie uszyć nie zdążę , może wyprodukuję jakąś prowizorkę .
Płaszcz z żalem odesłałam , na targu nie byłam więc póki co muszę się zadowolić tym co mam w szafie. Na zakupy się nie wybiorę z braku czasu.  
Pierniczki są gotowe , lukier wysechł , a pierniczki pochowałam do blaszanych pudełek i teraz czekają Wigilii i kruszeją , a moja wnusia już chce piec następne . Wyglądają całkiem ładnie - jak te z dzieciństwa moich synów. Będą zadowoleni.

    Efekty mojej działalności piernikowo - ciasteczkowej na                                                  załączonym obrazku 


Udekorowane choinki



Ciasteczka na szkolną Wigilię 



Góra pierniczków  


A tak poza tym , świat na psy schodzi ;jak nie mord to afera , jak nie afera to pyskówka w sejmie albo katastrofa w Smoleńsku . Nie wiadomo śmiać się czy załamywać ręce  i wyrywać włosy z głowy  z rozpaczy .


2 komentarze:

  1. Haniu
    pierniczki prześliczne. Możesz zdradzić jak robisz różowy i zielony lukier?

    OdpowiedzUsuń
  2. Różowy z pomocą soku z buraka . Zielony można zabarwić sokiem ze szpinaku , ale ostatnio po prostu kupuje barwiniki dr. Oetkera . Tym razem po staremu użyłam tylko pudru - cukru i kakao a kolorowa jest tylko posypka w postaci drobniutkich cukierków.

    OdpowiedzUsuń