babusia

babusia
Obrazek znaleziony w cyberprzestrzeni- autor nie wiadomy

sobota, 17 sierpnia 2013

17.08.2013 Gacie, placek maślankowy i Słowianie

 Rano wybrałam się na ziieleniak . Nic to nowego i żadna atrakcja , bo robię to co tydzień . A to ciekawostki z zieleniaka. Dobra reklama dźwignią handlu jak widać na załączonym obrazku.

                                   
                            A tu  wartość naszej gospodarki... zapewne 
                              



I dzisiejsza działalność kuchenkowa  czyli placek maślankowy 


Przepis jest prosty , a wygrzebałam z zapisków  dts - owych

3 jaka ubić ze szklanką cukru,
dodać pół szklanki oleju 
dodać 1 szklankę maślanki 
wymieszać w mikserze 
dodać 2 i pół szklanki mąki  zmieszanej z proszkiem do pieczenia ( mała paczka ) 
wymieszać w mikserze 
wylać na  posmarowaną tłuszczem i lekko posypaną tartą bułką blaszkę , obłożyć owocami - jakie się pod rękę nawiną  ; mnie się nawinęły  maliny i borówka amerykańska .. Piec w 180 stopniach 50 / 55 minut . 
Ja zrobiłam dziś z 2/3 porcji i następnym razem dodam jakiś zapach , bo moim zdaniem czegoś mu brakuje. 

A TU JUŻ SŁAWNY GRÓD GRZYBOWO. W tym roku  hasłem przewodnim jest śmierć wodza  w bitwie o gród i obrzędy związane z jego pochówkiem . Akurat na główny pokaz się nie załapaliśmy , bo zaplanowany został na 21.00 a  nas czkało jeszcze malowanie podłogi .


                   Wejścia na wykopaliska strzeże groźny woj 


                     W tym budynku imitującym kasztel jest piękne , nowoczesne muzeum z tarasem widokowym na dachu - na razie jeszcze w budowie , ale z roku na rok się poprawia
                         
                               Widok ogólny z tarasu widokowego


                 Przybysz z dalekich stron , mnich - pątnik jakowyś
                     
                          Pomocnik kowala dmucha w miechy


  Obóz rycerski - rynsztunek gotów by się weń odziać i ruszyć w bój

                Ktoś znaczny obozem stanął - cherbowy jakowyś

Słabo wyszedł mi na fotce napis ale ten kamień upamiętnia chrzest, który był tematem przewodnim kilka lat temu i na prawdę się odbył według obrządku sprzed tysiąca lat , z udziałem brata Benedyktyna , zbudowanego na tę okazję babtysterium i orszaku księży

                    Woje odpoczywają przed walką o gród

                        I słowiańskie gospodarstwo domowe
 Wyżej warsztat tkacki , poniżej kilimki na ścianach
                               I gospodarstwa ciąg dalszy
                            A tu życie towarzyskie Śłowian

                              Gospodarz przy pracy - żarna
                 I widok ogólny na slowiańskie obejście

                 Poniżej krąg walki - krąg honoru i zdrady
                 Woje walczą o puchar Komesa Grodu Grzybowo
                   - Dzierżyslawa

                    Poniżej widok na muzeum od strony wykopalisk
         Słowiańska maszyna miotająca kamienie i kłody
                ( w tym przypadku pomidory i ziemniaki)
           Strzelnica - co by pacholęta mogły biegłości w rzemiośle
                     łuczniczym nabierać pod okiem łuczników
                          biiegłych w sztuce

No i to by było na tyle jeśli chodzi o Słowian . Kupiłam od zielarki bukiecik lawendy , żeby mi mole odstraszał , posmakowaliśmy kilku przysmaków , w tym chleba pieczonego na drożdżach piwnych z dodatkiem ziaren słonecznika i żurawiny . Całkiem smaczny i podobno świeżość zachowuje cały miesiąc i obejrzeliśmy stoisko z książkami o średniowieczy , wikingach , Słowianach i Templariuszach . Niczego nie kupiłam , bo te same książki w necie są dostępne za połowę ceny . 

No i na koniec moja działalność weekendowa : czapeczki na słoiki z konfiturami . Ostatnie dwie dorabiam . 



3 komentarze:

  1. fajne fotki. ja lubie takie wpisy. A placek ostatnio chyba Dorma wrzucila do DTS i ja juz pieklam dwa razy. Tylko z yogurtem bo tu maslanki nie ma. Buziaki

    OdpowiedzUsuń
  2. No właśnie , zapomniałam u kogo ten placek skopiowałam .

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam takie jarmarkowe klimaty! :-)))) Macham serdecznie!

    OdpowiedzUsuń