babusia

babusia
Obrazek znaleziony w cyberprzestrzeni- autor nie wiadomy

poniedziałek, 14 sierpnia 2023

14.08.2023 Lato w pełni , ale w odwrocie

 i to już widać ; zieleń nabiera odcieni oliwki , kwitnie nawłoć i słoneczniki , dojrzewają owoce... Lubię tę porę roku . Po marketach już oferta jesienna , ta szkolna ale i ta na Halloween (sic!) a i ze trzy bombki na choinkę wypatrzyłam. Jutro planujemy wyprawę na ... grzyby. Tak, tak, nie pomyliłam się . Podobno już są. Ja co prawda nie widziałam żadnego grzybiarza i po kilku suchych znów dniach nie wiem czy faktycznie  będą ale czemu nie sprawdzić. 

Niby to wolny weekend ale dnia mi brakuje. Nadal biegam zakraplać matce oczy , zaglądamy na działkę , a dziś dodatkowo wkroczyliśmy do ogródka przybiurowego. I znów mam mnóstwo "towaru" na przetwory. Od młodszej młodzieży dostałam wielką torbę ogórków , z działki przywiozłam kosz jabłuszek. W tym roku są naprawdę dorodne i przepyszne. Na szczęście nie zaowocowała grusza i śliwa. Mam też trochę ziółek do pozbierania i wysuszenia..

No i tak na koniec , takie skojarzenie :

1946  3x TAK  --- 2023  4xNIE - cos Wam to przypomina ? 

Miłego świętowania ! Ja zamierzam zebrać jakiś bukiet ziół czarownych i nie tylko. No i zmieniam wystrój bloga , na ulubiony o tej porze roku. 


6 komentarzy:

  1. Tak , też patrzyłam na kolor zieleni, że taki głęboko już i pachnie jesienią. Mimo, że u nas w dzień było bardzo gorąco. Słońce wręcz prażyło. Nie było lekko mimo temperatury powyżej 30, a nie 40 stopni. Sierpień czasem tak ma. Buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na jutro 36 stopni zapowiadają , już się boję.😃

      Usuń
  2. Na razie trzeba się cieszyć latem. Pracy u Ciebie zapowiada się ogrom, zwłaszcza z przetworami.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na szczęście lubię robić przetwory, choć w tym roku nie planowałam bo piwnica pęka od nadmiarów. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  3. Podobno lepiej jest odmówić pobrania karty do referendum. Zagłosowanie 4xNIE lub oddanie pustej karty buduje frekwencję potrzebną do tego, aby referendum było ważne (wyczytałam w Gazecie Wyborczej). A w ten sposób bez względu wynik głosowania referendum będzie nieważne. A spodziewam się, że jednak elektorat PiS w obliczu obaw jakie powodują pytania może się zmobilizować.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem o tym i myslę tak zrobić. Jest jednak centralny spis wyborców, gdzie będzie to odnotowane czyli jeśli bierzesz kartę na wybory a na referendum nie to wiadomo po której stronie jesteś ; tak źle i tak nie dobrze. Nie wiem jeszcze co zrobię , ale raczej nie wezmę karty. Miło, że wciąż do mnie zaglądasz.

      Usuń