babusia

babusia
Obrazek znaleziony w cyberprzestrzeni- autor nie wiadomy

czwartek, 2 kwietnia 2020

2.04.2020 Dziś to się działo ,

aż musiałam sobie konspekt zrobić , żeby o wszystkim pamiętać. W pracy na razie normalnie, ale zaczyna się zjazd po równi pochyłej w gospodarce . My jeszcze funkcjonujemy jak zawsze , ale firma , która dzierżawi od nas miejsce pod tablicę reklamową przysłała pismo z prośbą o zawieszenie opłat na 2-3 miesiące . Ciśnienie mi jedna firma podniosła , ale dopięłam swego , jutro przyjdzie przesyłka z reklamowanym sprzętem. Co się nawkurzałam jednak, to moje. Po południu pojechałam do matki. Siedzi grzecznie w domu i jak na jej możliwości nawet w miarę miała posprzątane. Do sklepu chodzi na drugą stronę ulicy w godzinach dla seniorów. Najwyraźniej się wystraszyła tą sytuacją .
Dziś rocznica śmierci Jana Pawła II . Można mu wiele zarzucić , ale też trzeba oddać to ,że był człowiekiem wielkiego formatu i wyznaczył wiele kierunków . Inna sprawa , że jego myśl została zapomniana albo przekręcona i zdeformowana . Nie będę się dziś wgłębiać w szczegóły . Nie jestem w nastroju do snucia swoich przemyśleń . Z tamtym dniem  kojarzą mi się nieodmiennie nasze rodzinne sprawy ; przygotowania do wesela starszego syna . Skromnego , bo i sprawy firmowe szły wtedy źle i w ogóle nie układało się nam zbyt dobrze w sensie materialnym. A potem było jeszcze gorzej ale to inna historia i nie chcę do niej wracać , choć pewnie kiedyś jak i z każdym innym duchem przeszłości przyjdzie  i z tą stanąć oko w oko. Skończyło się  dobrze ; za tydzień starsza młodzież będzie świętować 15 rocznicę ślubu . Słaba atmosfera na świętowanie .
 Codziennością rządzą absurdy ; rękawiczki ochronne małżonek kupił przypadkiem w kiosku ruchu ! Tak, tak, nie pomyliłam się . Wczoraj i dzisiaj objechał wszystkie apteki, sklepy bhp , drogerie i hurtownie i nie znalazł ani sztuki. A w kiosku były . Chyba tylko dlatego , że nikt nie wpadł na pomysł ,.ze rękawiczki może sprzedawać kiosk z gazetami. Z moją księgową spotkałam się jak Kargul z Pawlakiem ; przy płocie. Przekazałam papiery , podstemplowałam co trzeba nad bramką , pogadałyśmy o tym co należało i na tym się moja wizyta w biurze rachunkowym , a raczej przed ,skończyła. Nie wpuszczają dziewczyny nikogo do biura. I w sumie to nie ma się czemu dziwić.
Chłopaki w ramach przerwy w pracy odpalili w necie Lekcje z TVP . Staliśmy wszyscy , patrzyliśmy i nie wierzyliśmy w  to co widzimy . Średnicę bocianiego gniazda mierzono po obwodzie , pierwiastki chemiczne składały się z innych pierwiastków - jak związki chemiczne , a liczby parzyste to te , które mają pary.  Język wypowiedzi , mniej więcej na poziomie ucznia z III klasy podstawówki. Jak macie dzieci w wieku szkolnym , to nie pozwólcie im tego oglądać, bo jeszcze uwierzą , że ziemia jest płaska i unosi się na grzbietach czterech , wielkich wielorybów . Ci co produkują te pseudo - lekcje zamiast podręczników , mogą z powodzeniem używać encyklopedii Benedykta Chmielowskiego , tego od ilości diabłów na łebku od szpilki i konia jaki jest .
I jeszcze dwa absurdy polityczne ; nasza ekipa rządząca wybiera się do Smoleńska na obchody rocznicy zbrodni w Katyniu i katastrofy lotniczej  ! (sic!) .  Jakaś kwarantanna dłuższa za Uralem - dla nabrania rozumu by im nie zaszkodziła .  No a w samej frakcji się pożarli i może być tak, że oprócz pandemii, kryzysu ekonomicznego i nielegalnych wyborów , będziemy mieć jeszcze rozpad rządu. No , ale mnie już nic nie zdziwi  tylko po mózgu od jakiegoś czasu tłucze mi się pewna wizja. jest taki obraz Ajwazowskiego przedstawiający bitwę morską ; na pierwszym planie wszystko wygląda na pozór logicznie uporządkowane , ale kazdy kolejny plan
 każdy głębiej osadzony szczegół powiększa zamieszanie, staje się mniej wyraźny i coraz mroczniejszy, pogrążający się o ogniu , dymie i unoszących się w powietrzu odłamkach i pociskach,  aż w końcu całość ginie w jednym wielkim chaosie i ciemności. My jako społeczeństwo jesteśmy już blisko ostatniego planu . Znikamy w chaosie. 
   Chaos chaosem , a życie jednak się toczy , wyciszone i pod kloszem z racji zarazy ale biegnie dalej, zatem codzienne hasło : Trzymajmy się ! 



2 komentarze:

  1. Te lekcje w tv zaowocowały. Memami i komentarzami. A poza tym trzymajmy się. A kwarantanna za Uralem dobrze by im zrobiła. Usciski

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak . Taki nam chaos i zadymę codziennie fundują , że można cholery w bok dostać . Staram się skupić na świętach i mimo wszystko wyciągnąć z tego trochę radości życia .

      Usuń