babusia

babusia
Obrazek znaleziony w cyberprzestrzeni- autor nie wiadomy

czwartek, 27 października 2016

27.10.2016 Halloween , Dziady i inne takie

Wyć się chce , wyć i włosy z głowy wyrywać . Dobijamy dna jako naród . A tak ; bo nie szanujemy naszych Zmarłych . Tak, tak, mam na myśli ostatni pomysł NE , czyli ekshumacje ofiar katastrofy TU154 . Pomysł nie nowy co prawda , ale naprawdę nie przypuszczałam ,że posuną się do tego ,żeby go realizować i to wbrew woli większości rodzin . To nic innego jak barbarzyństwo . Nie ma narodu czy nacji , która by nie otaczała swoich zmarłych szacunkiem czy wręcz kultem , albo przynajmniej jakimś tabu. A u nas wolno wszystko i przykład idzie z góry . I pytam się czemu to ma służyć ? Po co naruszać tym ludziom spokój wieczny a rodziny narażać na ból i traumę ? No , chyba ,że Halloween będą urządzać , wzorem Rodziny Adamsów z filmu , albo jakieś Dziady jak u Mickiewicza . A Kościół Katolicki milczy i mało tego pomiędzy wierszami daje do zrozumienia ,że się z tym zgadza , przynajmniej niektórzy hierarchowie . Wychowałam się w wierze katolickiej ale jak na to patrzę , to zastanawiam się nad apostazją . 
Wiem , miałam już nie pisać niepolitycznych kawałków , ale tego  przeżyć nie mogę, uczono mnie szacunku dla zmarłych i poszanowania dla uczuć innych ludzi . Po prostu nie zdzierżę takiego upodlenia. Zwłaszcza,że za kilka dni Święto Zmarłych , w naszej kulturze szalenie ważne i kultywowane od wieków , jeszcze za czasów slowiańskich .  

A poza tym ... Zwykły dzień , powtarzalny jak wszystkie ostatnio. Robię sweterek dla Kubusia z Fabryki Miśków . Też mi zajęcie chciałoby się powiedzieć , ale lubię takie robótki i już . Postanowiłam miśka ubrać . 
We Włoszech znów zatrzęsła się ziemia , ale już wiem ,że Lucia i jej V bezpieczni. Martwiłam się o nich od chwili gdy zobaczyłam wzmiankę w wiadomościach. 
Jesień cieszy kolorami .

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz