babusia

babusia
Obrazek znaleziony w cyberprzestrzeni- autor nie wiadomy

piątek, 4 marca 2016

4.03.2016 Ot wielkopolski pragmatyzm

Przejrzałam dziś miejscowy tygodnik . I trafiłam na ciekawy news. Na 115 rocznicę strajku Dzieci Wrzesińskich został zaproszony MNU Prezydent.  Sam w sobie fakt nie byłby godny uwagi i właściwie świętować moglibyśmy i bez jego udziału ale ...  najciekawsze jednak jest to , że w uroczystościach weźmie udział szef VW - Niemiec !  W myśl forsowanej dziś jedynie słusznej ideologii,  fabryki VW w ogóle nie powinniśmy do nas wpuścić , bo 115 lat temu Niemiec nam dzieci gnębił i germanił. A teraz 115 lat później,  my , gorszy sort Polaków, Niemca wpuściliśmy , pozwoliliśmy mu wybudować fabrykę , a żeby było jeszcze gorzej , zgodziliśmy się żeby szkołę zawodową otworzył i nasze dzieci uczył, również języka niemieckiego. A przypomnę ,że własnie o język poszło 115 lat temu w małej prowincjonalnej szkółce.  A tak w ogóle to w naszej Wielkopolsce jest mnóstwo firm niemieckich , niemiecko - polskich lub takich które kooperują z Niemcami i Wielkopolska kwitnie . Mamy tylko 6,3 % bezrobocie w całym regionie .  W samym Poznaniu 2,9 % , u nas jakoś podobnie.  Historia , historią ale najwyraźniej my mieszkańcy miasta bez problemu zmierzyliśmy się z zaszłościami historycznymi i nie czujemy zagrożenia ; było - minęło. Teraz są inne czasy , zamiast walczyć robimy z Niemcami interesy . Zamiast żyć przeszłością idziemy do przodu , a pamięć historii, owszem żyje w nas , ale nie przeszkadza nam iść z żywymi - w przeciwieństwie do aktualnie rządzącej NE i ich wyznawców. 
A swoją drogą jestem ciekawa czy MNU przyjmie zaproszenie , a jak przyjmnie , to co głupiego chlapnie pod adresem Niemnców, obecnych na uroczystości.  I czy to nie paradoks ( o którym zresztą pisałam całkiem niedawno w kawałkach o moim mieście) ? Historia kołem się toczy ... 

4 komentarze:

  1. Tyle znowu mam zaległości, że aż mi wstyd! Bo kto to słyszął, aby nie mieć czasu na emeryturze?
    To ja tylko pozdrawiam jak najserdeczniej, mając nadzieję, że dolegliwości bólowe Ci przeszły i może być już tylko lepiej!
    Buziolam!

    OdpowiedzUsuń
  2. I to jest prawidłowe podejście waszego regionu do tematu. Chociaż, jak mówiła moja mama " Niemiec zawsze pozostanie Niemcem ". :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak mówimy ale interesy i tak robimy.

      Usuń