babusia

babusia
Obrazek znaleziony w cyberprzestrzeni- autor nie wiadomy

wtorek, 24 października 2023

24.10.2023 I znów ten czas...

 Pędzi jak szalony . Jutro nasz najmłodszy wnusiu kończy osiem lat . I gdzie ten słodki urwisek ? Kawał chłopa z niego już wyrosło . Kiedy minęły te lata  ?  A skoro mowa o najmłodszym wnusiu to i pozostałą dwójką znów musze się pochwalić . Starszy brat piłkarz został królem strzelców. W tych rozgrywkach wiejskich szkółek piłkarskich ma już na koncie 11 bramek a jego drużyna jest na drugim miejscu w punktacji. Nie mam pojęcia jak to się wszystko liczy ale fanką piłki nigdy nie byłam . Rozumiem jednak, ze to jakiś sukces. I jak już mówimy o sporcie to jeszcze jeden sukces. Nasza zakładowa drużyna strzelecka awansowała o 4 pozycje na 18 drużyn . Aktualnie są na dziewiątym miejscu. Jeśli wziąć pod uwagę , że dołączyli do rozgrywek w połowie ubiegłego roku to i tak jest sukces. Aktualnie mamy 5 osób. Drużyna może liczyć od 3 do 6 . Do punktacji liczą się zawsze 3 najlepsze wyniki w danym dniu, a na koniec sumują się wszystkie punkty. To akurat rozumiem , bo sama kiedyś strzelałam. Od tego czasu zasady prawie się nie zmieniły, przynajmniej w klasie KBKS, czyli lekkich karabinków sportowych.  

Wnusia przysłała mi wczoraj zdjęcie w stroju ludowym. Zdziwiłam się, że w góralskim a nie wielkopolskim albo kaszubskim ale okazało się , że taki wylosowała. Wygląda w nim fantastycznie . Okazało się, że z okazji 11 Listopada młodzież będzie tańczyła poloneza . Na stroje wielkopolskie było tyle chętnych osób, że musieli losować. Szkoła słynie w mieście i nie tylko z tańców ludowych i z epoki  romantyzmu. Kiedyś widziałam pokaz mazura - kto dziś to potrafi ?. Było na co popatrzeć . Mają mocne zespoły taneczne. Zresztą zawsze tak było, jeszcze kiedy ja chodziłam do szkól. W naszym LO tańce nie były poważane. Królowały teatrzyki i koła naukowe. Jak jest teraz nie wiem. W szkole do której teraz chodzi wnusia jednak tradycja przetrwała , choć zmieniła się i nazwa i profil nauk. 

Tak poza tym , po marketach już się snują gwiazdorki i reniferki - a jeszcze Wszystkich Śiętych nie minęło. 



2 komentarze:

  1. Masz Ty czym się chwalić w temacie Wnuków. Tylko podziwiać. I gratulować. I Wnusiom i Rodzicom i Dziadkom. Odliczanie do Świąt komercja włączyła. Bardzo tego nie lubię. Zwłaszcza jak u nas w krótkich portkach chodzą i popołudniu koło siedemnastej w słońcu termometr pokazywał 26 stopni. Buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak , u Was pełnia lata więc o świętach trudno myśleć . Ja też nie lubię takiego pośpiechu. Dla mnie sezon świąteczny zawsze zaczynał się 6 grudnia. No fakt , mam się kim chwalić , ale chyba wszystkie babcie tak mają . Buziaki!

      Usuń