babusia

babusia
Obrazek znaleziony w cyberprzestrzeni- autor nie wiadomy

czwartek, 27 lutego 2020

27.02.2020 Co jeszcze ?


Było już palenie książek , intronizacje Chrystusa i Maryi na króla i królową Polski , sprowadzanie relikwii do szpitala w celu leczenia raka ,zgłaszanie do prokuratury parania się czarostwem bo krowa zdechła po czyjejś wizycie (celowo użyłam archaicznego nazewnictwa)  a kilka dni temu to (http://magazynkaszuby.pl/2020/02/sie-wczoraj-stalo-gminie-linia-zwyciezyl-jezus/?fbclid=IwAR056akwT1lTSIi-8pNb2ePcBX8L_oJvo1j5Wm1LYsr83Aq4h0XC0W2lVk0) kto chce niech czyta  w całości . W skrócie chodzi o to , że z przestrzeni publicznej eliminuje się fragmenty naszej kultury, naszych korzeni , dziedzictwa czy jak by tego nie  nazwać .  I to na moich ukochanych Kaszubach ! Powstała ścieżka turystyczna pod hasłem „Poczuj Kaszubskiego Ducha „  gdzie eksponowane były rzeźby postaci z mitologii kaszubskiej ; duchy , demony , legendarne stwory związane z tymże regionem. I jakiś oszołom wymyślił , że to zło , że uderzenie w wiarę katolicką , atak na kościół, czczenie demonów i Bóg wie co jeszcze . Komu to przeszkadza ? Zawsze podziwiałam ten region za kultywowanie tradycji i dbałość o swoją kulturę , język i wartości , a tu taka niespodzianka .  Ktoś zasiał w tych ludziach taką nienawiść i strach, że uderzyli we własne korzenie . Nie mieści mi się to w głowie po prostu . I jeszcze w miejscu tych rzeźb stawiają figury świętych i Jezusa i z triumfem wykrzykują , że prawdziwa wiara zwyciężyła . Deus vult ! Nowa krucjata ; Bóg tak chce ! Co będzie następne ?  Jak o tym przeczytałam to od razu mi przed oczami stanęły zabytki Palmiry wysadzane przez fundamentalistów islamskich w imię prawdziwej wiary w Allaha . Dokąd my zaszliśmy , my jako naród , że niszczymy własne korzenie ? Równie dobrze można by zniszczyć gród w Biskupinie czy katedrę w Gnieźnie . To wszystko są części naszej tożsamości i naszej historii. Jak można ? Co jeszcze ma się tu wydarzyć ? Ja już tego nie ogarniam .   Jeszcze trochę i wiarę zmienię i zacznę czcić starych bogów słowiańskich , bo  ta , w której mnie wychowano zaczyna coraz częściej zawodzić .O tych bogach słowiańskich ,  to tak trochę z przymrużeniem oka, ale prawda jest taka, że to ludzie zawodzą, nie wiara jako taka . I podobnie jak to się stało w Islamie – nauce samej w sobie bardzo pozytywnej i otwartej – podstawowe wartości zostały wykrzywione i sprowadzone do zabijania   niewiernych , pozytywne przesłanie katolickie  obracane jest przeciw ludziom . Nie wiele już katolicyzmowi brakuje do wzorca islamskiego. A to w historii już było ; płonęły już kiedyś stosy w imię krzewienia prawdziwej wiary.


4 komentarze:

  1. Mnie się nóż w kieszeni otwiera! Cofamy się o setki lat!
    😟

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No niestety . I nie dziwię Ci się , zwłaszcza, że to Twoje strony .

      Usuń
  2. Ja już nawet przestałam się dziwić. Czego się spodziewać po obecnej władzy. I oni plują na Polskę Ludową . Wybudowano tysiace szkól i kościołów. Tych drugich chyba niepotrzebnie w świetle tego do czego służą ich włodarze. Masakra jakaś.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie . I przynajmniej szanowano autorytety , a dziś ... szkoda gadać.

      Usuń