babusia

babusia
Obrazek znaleziony w cyberprzestrzeni- autor nie wiadomy

czwartek, 10 marca 2016

10.03.2016 No cóż...

Chyba już kiedyś to napisałam na tym moim blogu . Muszę się jednak powtórzyć .  Powiem tak, jak mój śp. ojciec kiedy ogłosili stan wojenny ; blisko trzydzieści lat pracuję na swoim i płacę podatki po to,żeby teraz dostać w pysk . Dostajemy po pysku od ostatnich wyborów. W głowie nam się nie mieści, że doczekaliśmy dyktatury i Prezydenta o poglądach faszystowskich. Nie dość ,że żyją z naszych podatków ( między innymi i naszych i to nie małych jak na przedsiębiorstwo w skali mikro), to obrażają nas na każdym kroku , wręcz odmawiają polskości , zarzucają zdradę i jakieś niecne knowania przeciw "prawdziwym Polakom" (czyt. pisowcom) . Słyszeliśmy już ,ze jesteśmy gorszym sortem, zdrajcami narodu , agentami na usługach jakichś nieokreślonych bliżej wrogich sił , lewactwem , kwiczącymi świniami którym się ryje od koryta odrywa i tymi bardziej absurdalnymi wegetarianami w futrach z norek jeżdżącymi na rowerach . Ale to wszystko mały pikuś wobec tego co kilka dni temu usłyszałam jak i wielu innych z ust MNU ; sprofanował jedną z najważniejszych naszych pieśni patriotycznych tu zacytuję w/w "Ojczyznę dojną racz nam wrócić Panie" . Takie słowa w ustach Głowy Państwa ? Wstyd i hańba . A słuchając całej wypowiedzi MNU i następnego dnia prezesa wszystkich prezesów - szarej eminencji  miałam wrażenie ,że słyszę przemówienie wodza na wiecu w Norymberdze w 1933; przez chwilę zastanowiłam się czy to nie jakiś kanał historyczny i program o początkach nazizmu . Konkretnie , te dwa przemówienia miały miejsce w sobotę i niedzielę , musiałam jednak odczekać zanim coś napiszę, żeby nie poniosły mnie emocje.
Żyję już trochę na tym świecie , nie jedno już widziałam i przeżyłam  i nie przypuszczałam ,że może zdarzyć się jeszcze coś takiego na polu społeczno - politycznym co wyprowadzi mnie aż tak z równowagi . Gorszej sytuacji w Kraju jak obecna nie pamiętam od czasów stanu wojennego. 
I na tym chyba zakończę moje niepolityczne kawałki , przynajmniej na jakiś czas . Nie chcę pisać zbyt dosadnie ani rzucać częściami ciała , a to co się dzieje aż się o to prosi . Zwykłych słów barkuje żeby to kulturalnie komentować. A będzie tylko gorzej. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz