babusia

babusia
Obrazek znaleziony w cyberprzestrzeni- autor nie wiadomy

poniedziałek, 21 września 2015

21.09.2015 Kraj w ruinie - znów nie politycznie i takie tam...

Gdyby do mojego miasta zjechały kandydatki na Premiera , jedna z pewnością pokazałaby się na tle szybko pnącej się w górę nowej fabryki VW , albo odremontowanej starówki , albo odremontowanych szkół , oddanego właśnie nowoczesnego szpitala , wyremontowanego i wyposażonego w najnowsze wynalazki multimedialne muzeum , może jakiegoś budującego się apartamentowca , chwaliłaby i podziwiała sukces i gospodarność . Druga zapewne wybrałaby resztki po dawnej fabryce głośników , albo nieco zrujnowane podwórko, przez które przechodzę ,żeby skrócić sobie drogę z parkingu koło starostwa na pocztę , może pokazałaby się na tle domu kultury, który od lat 80-tych kiedy powstał nie był remontowany i to jest chyba ostatni budynek w mieście, który wymaga odnowienia . I tyle , nie znalazłaby nic więcej i pewnie pokazując resztki źle zarządzanego i zmarnowanego przez związki zawodowe zakładu , który akurat równa z ziemią deweloper , przygotowując teren pod budowę osiedla, grzmiałaby ze świętym oburzeniem na twarzy,  jakie to nieszczęście i jaka ruina , bo  ongiś 5000 ludzi straciło tu pracę i jak to miejsce powinno żyć i rosnąć w siłę . Musiałaby długo szukać w naszym mieście miejsc , które faktycznie byłyby zrujnowane. No , chyba, żeby do tych ruin zaliczyć obiekty remontowane . A remontuje się dużo i równie dużo buduje . Właściwie nasze miasto jest jednym wielkim placem budowy . Jakoś tak się stało ,ze bankructwo i zrównanie z ziemią największego w powiecie zakładu nie zaszkodziło ani miastu ani mieszkańcom . Pozbierali się szybko, część poszukała pracy gdzieś indziej , część założyła własną działalność , starsi przeszli na emeryturę , a miasto po krachu szybko odbiło i tylko na tym skorzystało. Padło u nas zresztą jeszcze kilka innych zakładów też dużych . I dobrze się stało .  Nie tylko moje miasto kwitnie  . Jeździmy trochę po Wielkopolsce i poza nią i wszędzie widać rozwój. Ostatnio młodzież była w Suwałkach ; zachwyciło ich pięknie odremontowane i zadbane miasto. Wszędzie się coś buduje, remontuje , powstają nowe osiedla , zakłady ,drogi , parki , projekty kulturalne, place zabaw, infrastruktura , restaurują się zabytki i td. Itp.  Ludzie jak umieją tak wykorzystują daną nam szansę i kasę z UE .   Pewnie jest i sporo pozostałości po poprzedniej epoce ale od zarania dziejów zawsze było tak ,że na gruzach starego powstawało nowe.   I to jest prawidłowy proces , generujący postęp i rozwój. Źle się dzieje, że ludzie którzy powinni ten proces wspierać i rozwijać , dyskredytują go i niszczą swoją propagandą destrukcji a w ludziach budują psychozę rezygnacji . Bardzo nie podoba mi się ,mówienie o naszym Kraju , że to ruina i trzeba coś odbudowywać . Owszem mamy jeszcze wiele do zrobienia , ale jak już nie raz pisałam , trzeba wyjątkowo złej woli i wyjątkowo źle życzyć Krajowi i obywatelom ,żeby nie dostrzec poprawy i rozwoju. Pamiętam poprzednią epokę , pamiętam wszystkie zmiany jakie zachodziły stopniowo w naszym życiu ; w wyglądzie miast , jakości dróg , modzie, wizerunku firm , w mentalności ludzi . Opisałam je zresztą bardziej szczegółowo na moim drugim blogu „Chwilowo bez tytułu” (nie skończyłam , ale pochłonęła mnie praca ; wrócę do tego za jakiś czas i będę kontynuować) , kto ciekaw może poczytać . Widzę różnicę ; pokonaliśmy dziejową przepaść , w technologiach , budownictwie , jakości życia. Oczywistym jest ,że nie każdemu jednakowo dobrze się powodzi , ale to już jest sprawa indywidualna , decydują zdolności, zaangażowanie, predyspozycje , pracowitość , umiejętność zarządzania , relacje z innymi ludźmi.  Jest wiele czynników , które się na to składają . I żadna „ sprawiedliwość społeczna” tego nie zmieni i nie załatwi jak chcą ludziom wmówić partie polityczne . Jedyne co można w naszym Kraju nazwać ruiną , to morale polityków . Bo jak inaczej nazwać pogrywanie na najniższych instynktach drzemiących w ludziach i nie wiedzy , skłócać obywateli , budzić niechęć i nienawiść do tych , którym powiodło się lepiej ,którzy  w co innego wierzą lub mają odmienne poglądy . Jak można zarzucać innym brak patriotyzmu , jak można patriotami nazywać bandy chuliganów , rzucające kamieniami w dniu święta Niepodległości albo urządzającymi burdy na stadionach. Jak można składać obietnice bez pokrycia , rozdawać przywileje jednym nacjom kosztem innych, wykorzystywać czyjąś śmierć dla własnej kariery, zmieniać z dnia na dzień poglądy i przynależność partyjną czy manipulować prawdą historyczną . Te grzechy zresztą można by jeszcze długo , długo wymieniać . W istocie , ruina doszczętna i zgliszcza . Na tym już nie da się nic zbudować. Zabrakło idei , zabrakło dobrej woli i chęci , wypaliły się pomysły. Została pazerność i trzymanie się przysłowiowego koryta za wszelką cenę , nawet kosztem własnej niesławy i utraty honoru. W istocie , ruina doszczętna i zgliszcza. Ja tam jestem starej daty , ale na stare próchno głosować nie będę . Dam szansę nowoczesności. 

A poza tym , na budowie , chłopaki robią już instalacje . Prezent dla mężusia przyjechał na czas , wręczyłam, wycałowałam jak się patrzy , a mężuś ucieszony , bo swój ulubiony zapach dostał. Słucham sobie wiadomości w Polsacie i aż mnie trzęsie na te głupoty.  

4 komentarze:

  1. Ściana wschodnia też bardzo się zmieniła , wypiękniały nie tylko Suwałki , ale też i moje miasto , wszystko zależy od gospodarza , a w Suwałkach jest taki Aqua Park , że szczęki nam opadły z osłupienia jak to zobaczyliśmy przy okazji ostatniego wyjazdu . A jeżeli chodzi o patriotyzm , to moją miarą była zawsze duma z tego , że jestem Polką , jak byłam za granicą . A teraz chyba mi wstyd . Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też czasami . A Twoje miasto było piękne już jak u Was gościliśmy . Dzisiaj pewnie jest jeszcze piękniejsze.

      Usuń
  2. Postanowiłam zamiescic ten wpis na " Polska w ruinie". Buziaki Haniu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lucia , lepiej nie . Ja nie pokazuję się publicznie w necie z różnych względów . Poprzestaję na moich blogach .

      Usuń