babusia

babusia
Obrazek znaleziony w cyberprzestrzeni- autor nie wiadomy

niedziela, 2 listopada 2014

2.11.2014 Czas

" Dokąd pędzisz bracie , dokąd gnasz,
   czemu tak zabijasz się ,
   w jednym punkcie przecież w końcu trwasz 
   tylko czas do przodu gna " -
co jakiś czas dopada mnie ta piosenka Budki Suflera ( tytuł "Martwe Morze") - piękna i nastrojowa zresztą ,
a potem siedzi w głowie i zmusza do myślenia .
I nachodzą mnie różne myśli z czasem związane , a raczej z jego upływem 
Czas , czas ,czas... Czas jest Bogiem , jest wrogiem , jest sprzymierzeńcem, jest wyrokiem , jest wsparciem, jest wartością samą w sobie . Jest wszystkim. Czego by nie tknąć czas determinuje wszystko. Czas zadumy i czas radości, czas pożogi i czas budowania .Czas tworzenia i destrukcji, czas narodzin i czas śmierci , czas dawania, czas miłości , czas czekania, czas wzrostu , czas powstawania, czas użytkowania , czas sytości i czas głodu , czas wypoczynku i czas pracy , czas urzędowania , czas milczenia , czas zarazy , czas Apokalipsy , czas zasypiania , czas odnowy, czas modlitwy , czas wspominania, czas opłakiwania , czas przemijania , czas na zmiany , czas to pieniądz, czas panowania , czas brania, czas rozliczania ,czas wojny , czas powodzi , czas tworzenia, czas przetrwania , czas biesiadowania, czas choroby , czas pamięci, czas stracony, czas miniony , czas wykorzystany ,czas pogardy ... Czas...., czas..., czas.... Wszechwładny i wymagający Bóg , któremu wszystko i wszyscy jesteśmy podporządkowani. Gna pędzi , pogania i jeszcze przyśpiesza, a my za nim przerażeni, że nie zdążymy, nie damy rady ,że coś nas ominie , czegoś nie zrobimy, nie dostaniemy , nie osiągniemy i że zdążymy się zestarzeć ,że odejdziemy… Podzieliliśmy Go na części , epoki, ery, wieki, lata, miesiące, tygodnie , dni , godziny , minuty, sekundy i mgnienia , żeby tylko uchwycić choć skrawek, zamknąć , zatrzymać jakąś chwilę by trwała i już nam się wydaje,że to mamy , ale czas nieubłaganie gna naprzód, wymyka się nam i znów pędzimy za nim , by go dopaść i na moment zatrzymać a on gna , wywija się nam , zawodzi i jeszcze bardziej przyśpiesza i znów gnamy i pędzimy , by za tej samej sekundzie znów przyśpieszyć . Czas okazał się moim sprzymierzeńcem.  
****************************************
A jeśli chodzi o inne sprawy niedzielne to leniwie czas sobie dziś płynie . Miałam w planach posprzątać w mieszkaniu , czego nie zrobiłam wczoraj z powodu święta , ale sobie podarowałam , postawiłam na relaks . W ramach tego relaksowania posiedziałam dłużej w wannie z maseczkami na twarzy i na włosach , dokończyłam skrzynkę na granaty ( fotkę zrobię przy czasie ) , powciągałam dodatkowe gumki do spódnic, które po kuracji odchudzającej zrobiły się za luźne , bez pospiechu przygotowałam obiad , oglądam na zmianę travel i via sat history , dokończyłam szydełkową czapeczkę dla siebie  i teraz  buszuję sobie w necie .Mężuś też trochę buszuje w necie, trochę robi notatki na jutrzejszą prezentację . Wieczór zapewne upłynie nam jak zwykle .

2 komentarze:

  1. czas... wielorakie znaczenie dla każdego a odpoczynek taki bezcenny. Oby ten czas odpoczynku był częstszy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przydało by się . Nigdy zbyt długo nie odpoczywałam, ale swoje lata mam - odczuwam czasem potrzebę - nawet nie tyle wypoczynku co chwili ciszy.

      Usuń