babusia

babusia
Obrazek znaleziony w cyberprzestrzeni- autor nie wiadomy

środa, 14 kwietnia 2010

14.04.2010 I jeszcze raz refleksje

Żałobna muzyka w moim ulubionym radiu zaczyna mnie drażnić . Chyba wyłączę . I tak się pewnie niczego nowego nie dowiem ; no chyba,żeby odczytali czarne skrzynki. Bo wśród niekończących się żali i wzdychań konkretów mało. Rozumiem jednak,że społeczeństwo musi swój żal wykrzyczeć. Forma może się podobać lub nie . Mnie się podoba średnio – narzuca się pytanie ile w tym ostentacji a ile szczerego żalu , zwłaszcza, że Zmarli za życia nie cieszyli się zbyt wielkim uznaniem w oczach społeczeństwa.
I jak zwykle znów mam mnóstwo powodów do myślenia.
Nadal gryzie mnie pytanie , jak zachowa się Prezydent -Sojusznik , przyjedzie czy też nie . Podobno potwierdził, ale jak nie zobaczę to nie uwierzę. I zastanawiam się odkąd usłyszałam tę informację , czym aż tak zasłużył się nasz ŚP Prezydent ,że chowają go w naszym Narodowym Panteonie, wśród królów i zasłużonych . Jak dla mnie był zwyczajnym , przeciętnym człowiekiem i jeszcze bardziej przeciętną Głową Państwa ,żadnych szczególnych zasług dla Kraju nie położył . Że zginął w miejscu symbolicznym ? Jak dla kogo. Dla mnie Wielkopolanki od kilkudziesięciu pokoleń Katyń jest tylko jednym z wielu tragicznych miejsc związanych z historią Polski ( ok , można mnie z listy skreślić , sama wiem ,że jestem czarna owca ) . Symbole mam tu w Wielkopolsce , gdzie żyję ja i moja rodzina , a przodkowie walczyli z germanizacją za czasów zaborów , a potem stawiali opór okupantowi niemieckiemu, a jeszcze później ,już w powojennej historii Polski pierwsi wyszli na ulice żądając chleba i godnego życia . Jeśli jednak tak wybrano miejsce pochówku, zakładam ,że nie dla zasług, bo tych jakoś dopatrzeć się nie mogę - tylko z szacunku dla Głowy Państwa . I tu chylę czoła przed naszym patriotyzmem. Dobrze ,że wyraża się w taki sposób, bo patrząc na nasze życie codzienne trudno czasem uwierzyć ,że jeszcze w nas jest. Choćby święta państwowe; nawet flagi nieliczni tylko wywieszają.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz