babusia

babusia
Obrazek znaleziony w cyberprzestrzeni- autor nie wiadomy

niedziela, 1 listopada 2015

1.11.2015 Święto Zmarłych

Piękny , słoneczny dzień , złote liście na drzewach i ten niepowtarzalny zapach chryzantem i płonących świec . Na starym cmentarzu jak zwykle spokojnie , nie zbyt wielu ludzi i raczej bez zbędnego przepychu. Można było się skupić na modlitwie i wspominaniu. Odwiedziliśmy mojego ojca , wnuczka i pradziadków mężusia . Wszyscy blisko siebie , właściwie w zasięgu wzroku. Dołożyliśmy się do renowacji zabytkowych grobowców ze starego cmentarza a kibicom Lecha do renowacji grobów Powstańców Wlkp. Tę ostatnią kwestę Wiara Lecha organizuje po raz drugi. W ubiegłym roku akcja była tylko w Poznaniu, tym razem u nas także. 
Zupełnie  inaczej rzecz się miała na nowym. Tam trudno było dziś wejść . Staliśmy w kolejce do bramy głównej . Przemieszczenie się alejkami też było problematyczne . Naszą wizytę ograniczyliśmy więc tylko do odwiedzin dziadków mężusia i dwóch krewnych  w pobliżu . Pojedziemy tam jutro w Dzień Zaduszny. Patrząc na te tłumy zastanawiałam się skąd w naszym mieście aż tyle ludzi? 
Po powrocie i szybkim obiedzie pojechaliśmy na kawę do teściowej i Szwagroskiej. Wróciliśmy obdarowani domowymi przetworami . Rodzina teściowej przywiozła im przetworzone zbiory ze swojego ogrodu . Dostały tego tyle , że nie dadzą rady zjeść i stwierdziły,że się podzielą . Mamy więc dwa rodzaje sałatek ogórkowych, paprykę konserwową i butelkę porzeczkowego wina  domowej roboty. 
Wieczór spokojny , mężuś ogląda film , ja na razie buszuję sobie po cyberprzestrzeni , za chwilę wrócę do mojej książki . Zaczęłam wczoraj . Na razie nie wiem co o niej myśleć . Próbujemy porzeczkowej nalewki , którą robiłam latem . 

2 komentarze:

  1. Bardzo tradycyjnie i spokojnie. Ja na cmentarzu bylem ale wcześniej. Znicze paliły się w domu na parapecie. Taki zwyczaj. Serdeczności

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też fajny zwyczaj takie palenie zniczy w domu , choc może niektorym się wydawać dziwny

      Usuń