babusia

babusia
Obrazek znaleziony w cyberprzestrzeni- autor nie wiadomy

czwartek, 5 listopada 2015

5.11.2015 Kilka spraw babusinych

Byliśmy na spotkaniu w sprawie funduszy unijnych i tak jak zakładałam ; nic ciekawego . Cóż , nie teraz to może kiedyś , mamy czas. Zastanawiam się jaki jest sens tych funduszy skoro programy są tak skonstruowane ,że nie wielu je dostanie i właściwie na jakieś enigmatyczne cele, bo co to za cel "innowacyjność" , albo "działania badawczo - rozwojowe" . Choć w minionych latach skorzystaliśmy kilka razy z dofinansowanych szkoleń i to miało sens.
 Na budowie ruszyło dziś tynkowanie . A poza tym znów walczę z biurokracją . Okazało się,że na budowę kotłowni gazowej są konieczne osobne projekty, osobne zezwolenia, inny kierownik robót . Byłam już trzy razy i choć decyzja jest nie mogę jej odebrać , bo najpierw coś trzeba opłacić - opłaciłam , potem coś podpisać - osobno ja, osobno małżonek , podpisaliśmy , teraz muszę znowu iść odebrać jakiś osobny dziennik budowy i projekty.  Jakaś paranoja .  I jak by tego było mało , przyjmują interesantów w określonych godzinach . Całkiem im się we łbach przewraca urzędasom , siedzi taki w biurze 8 godzin i łaskę robi, że interesanta przyjmie ... Jestem przyzwyczajona do innych standardów .
Dziś zdecydowanie się ochłodziło , chyba czas wyciągać zimowe płaszczyki i botki . Na wysokie buty , szale i wełniane kapelusze jeszcze trochę czasu ale za kilka dni już się ich nie uniknie. 
Jak tak sobie czytam i oglądam w tv to co się dzieje w polityce , to znów mam mieszane uczucia ; nie wiem śmiać się , wkurzać czy ręce załamywać - jedna wielka kulturalna nędza i brak choćby śladów klasy nowej władzy . kto na tę nędze głosował ?  Daleko naszemu Krajowi do doskonałości było, ale czeka nas dno. 
Po marketach pracują już świąteczne aniołki i inne gwiazdorki i reniferki . Stanowczo za wcześnie jak na mój gust .  Nie mniej robótki przedświąteczne czas obmyślać i zaczynać .  

2 komentarze:

  1. Przywitam się. Bo jakoś tak trudno mi skomentować to co napisałaś. Tez uważam, że na Boże Narodzenie za wcześnie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiadomo, naszą rzeczywistość często trudno komentować . Wiem o tym aż za dobrze.

      Usuń