babusia

babusia
Obrazek znaleziony w cyberprzestrzeni- autor nie wiadomy

piątek, 6 grudnia 2019

6.12.2019 Mikołajowo

Niby to od św. Mikołaja , biskupa , który dbał o biednych ale dzisiaj za świętego robi przerośnięty krasnolud z reklam. A wracając do historii trafiłam , na ciekawostkę ; w XVII  imię, rzeczonego świętego wykorzystała trucicielka rodem z Włoch . Twierdziła, że objawił jej się we śnie i przekazał przepis na cudowną , leczniczą miksturę . Mikstura okazała się śmiertelną trucizną , której  4 krople mogły zabić dorosłego mężczyznę . Objawy do złudzenia przypominały symptomy cholery. Podobno mikstura od świętego cieszyła się wzięciem  i "skorzystało" z niej ok. 600 osób. Trucicielkę ostatecznie stracono wymuszając na niej z pomocą tortur  zeznania , jakoby planowała zatruć wszystkie studnie w Neapolu.  Taka ciekawostka historyczna  z dreszczykiem. U nas święty kojarzy się z upominkami dla dzieci . Ja sama czyściłam buciki i ustawiałam je równiutko na parapecie w oczekiwaniu na niespodziankę . W moim dzieciństwie było to naprawdę skromne ; czasem tylko paczuszka pomarańczowych groszków , czasem jakaś maskotka albo batonik.. Nasze  maluchy oczywiście dostały dziś drobiazgi ; słodycze, modelinę i bombki do samodzielnego pomalowania . Dołożyłam im dziś jeszcze po parze skarpetek ze świątecznymi motywami. 
    W mieście dziś odpalenie świątecznych dekoracji , parada postaci z bajek i wspólne śpiewanie kolęd. Nie pojechaliśmy. Już o 16.00 nie sposób było przejechać przez miasto , taki był tłok, a młodzież dowiozła nam maluchy z dużym opóźnieniem przez korki na ulicach. Dekoracje obejrzymy innego dnia. 
    Sezon świąteczny możemy uznać za otwarty. Jutro zaczynam przygotowania bardziej intensywnie.   No i nastrój bardziej świąteczny na blogu czas wprowadzić .

4 komentarze:

  1. Owocnych przygotowań. W tym roku, za wyjątkiem przygotowania świątecznych paczek dla dwóch Rodzinek nie robię nic. Wyjeżdżam! :-))) Nad morze!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O jak fajnie ! Na pewno spędzisz czas bardzo miło!

      Usuń
  2. Jak wuadomo w Italii 6 grudnia nie ma prezentow. Do mnie jefnak przyszedl Mikolaj za sprawą A. A dekoracji ascolanskich też nie pokażę. Mam leżeć. Chyba że mi się zdecydowanie polepszy. **!
    Ciekawostka włoska doskonała. :)

    OdpowiedzUsuń