babusia

babusia
Obrazek znaleziony w cyberprzestrzeni- autor nie wiadomy

sobota, 7 września 2019

7.09.2019 Deszcz i stare winyle


Co ma jedno do drugiego ? Ano ma . Deszcz pokrzyżował nam plany działkowe. Ochłodziło i w końcu zaczęło padać i u nas . I to kilka godzin , drobnego kapuśniaczku. Cieszy każda kropla . I niech pada i pada jak najdłużej. W deszczu prace malarskie odpadły , cięcie zmokniętych  badyli też raczej nie wskazane . Ruszyłam więc do prac domowych . I nie źle mi szło. Włączyłam sobie gotycki rock i zabrałam do domowych zajęć.Nawet przejściowy płaszcz mężusia wyprałam. Zabierałam się za to jak pies do jeża.Po cotygodniowych zakupach oczywiście - te moje poranne , sobotnie  zakupy to już jakaś tradycja niemalże.  Mężuś w tym czasie najpierw odespał tydzień pracy a potem zajął się porządkowaniem swojej jaskini. A po obiedzie dokonaliśmy inauguracji nabytego wiosną gramofonu. Wcześniej czasu brakowało. Popłynęła muzyka ze starych płyt winylowych. Mamy pokaźną kolekcję winyli jeszcze z czasów przedmałżeńskich co poniektóre egzemplarze i bardzo zróżnicowaną ; od  muzyki klasycznej i tanecznej  po symfoniczny rock i ballady Cohena i Okudżawy. Nasłuchaliśmy się !  Jesień nadchodzi, będziemy kontynuować. Jakość muzyki świetna . Wiek płyt nie ma tu nic do rzeczy. Oczywiście da się zauważyć różnice między nagraniami techniką cyfrową a tymi z winyli. Ma to jednak swój niepowtarzalny urok.
A z innych spraw... Hmmm... Szwagroska zeszła się z byłym mężem . Zastanawiamy się czy to taki dobry pomysł - ale to jej decyzja ; nie komentujemy . 
Prawie zrobiłam dla wnusi  strój Astrid z bajki o smokach . Jeszcze parę drobiazgów wykończeniowych . Dokończę w tygodniu , najdalej w następną sobotę . 

6 komentarzy:

  1. Winyle wróciły do łask, tylko mało kto ma na czym je słuchać. I pomyśleć, że kiedyś ludzie je bezmyślnie wyrzucali.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zależy . Gramofony można kupić , niektóre nawet tanio. Nie wszystkie jednak stare płyty dadzą się na tym nowym sprzęcie odtwarzać. My kupiliśmy taki z nieco wyższej półki , nie profesjonalny ale dobrej jakości i na tym mozna odtwarzać stare i nowe.

      Usuń
  2. Oj mam całkiem pokaźną kolekcję winyli, których nie mam na czym odtwarzać!
    Chyba powinnam coś z tym zrobić? ;-)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak pisałam wyżej; można dostać , nawet dość tanio. Pilnuj oferty w lidlu, jeśli zamierzasz kupić. Czasem się zdarzają nawet bardzo dobrej jakości.

      Usuń
  3. Z kolekcji kiedyś winilowych zostawilam przez sentyment przywiezione z jeszcze Leningradu " Jezioro Łabędzie ". :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tego akurat nie mam ,ale z Czajkowskiego mam koncerty fortepianowe i parę innych hitów , na przykład Mszę żałobną Mozarta - polowałam na to 8 lat - takie to były czasy , teraz pewnie bym po prostu kupiła w jakimś sklepie internetowym, albo jakims innym.

      Usuń