babusia

babusia
Obrazek znaleziony w cyberprzestrzeni- autor nie wiadomy

środa, 13 stycznia 2016

13.01.2015 Spraw babusinych i nie tylko dziś sporo

Zacznę jednak od najważniejszej, choć dowiedziałam się o tym przed chwilą  . Gwiezdna wrzuciła na swój blog film z akcji Robótka 2015 . Nie wiem co powiedzieć , wzruszyłam się oglądając . Taką radość trudno wprost sobie wyobrazić, zwłaszcza mając świadomość jak nie wiele tym ludziom dajemy ; niemal nic , trochę własnego czasu i zainteresowania, bo wartości materialnej podarunków nawet nie warto wspominać . I mam wielką satysfakcję , bo kilka znajomych pakuneczków mignęło mi filmie. Już zaczynam obmyślać co dla kogo w następnej edycji Robótki .Mam tam  już swoich ulubieńców .
A teraz te inne mniej ważne. Po raz kolejny załatwiłam sprawę niemożliwą , choć nie do końca tak jak by to powinno wyglądać , ale siła wyższa. W głowie się nie mieści co potrafią wywinąć klienci , a ty biedny usługobiorco sobie z tym radź. W pracy atmosfera znów się zagęszcza , terminarz puchnie.
Domowe przesyłki odebrałam . Okazało się ,że są dwie ; książka Luci i sukienka dla wnusi . Już mnie ciągnęło do słowa pisanego jak tylko otworzyłam kopertę , ale znów siły wyższe. Do czytania zabiorę się dopiero w piątek lub sobotę niestety. Sukienka dokładnie taka jak na zdjęciu z cudownie miękkiej bawełny i jak zakładałam większa więc dostanie ją nieco później , może na wiosnę , może dopiero na urodziny ( no chyba ,że nie dotrwam i  dam prędzej ) . Focia poniżej , przyznaję się bez bicia nie moja. Fotka pochodzi ze stronki producenta ciuszków .



  

A tak poza tym ; polityka dostarcza mi tyleż tematów do przemyśleń co i do śmiechu . Tylko nie wiem czy to  na pewno takie zabawne. Dziś dokopałam się do wiadomości ,że pracują nad ustawą , w myśl której stacje radiowe mają nadawać 50% muzyki wyłącznie polskiej . Świetny pomysł na zabicie polskiego radia . Ja wiem ,że są fani naszej muzyki i rozumiem to i szanuję , ale imponującego dorobku pod tym względem to my jednak nie mamy , no i znając naszą NE to z tych 50%  dwadzieścia to będą pieśni patriotyczne i drugie tyle kościelne a reszta disco polo. 
Zaczęło się ; patriotyzm bije po oczach nawet na poczcie . Na półkach w pocztowym mini - markecie papierniczo - księgarskim rzuciły mi się w oczy szczególnie dwie pozycje : " Księga Prawdziwego Patrioty " z podtytułem " zdarzenia historyczne, pieśni , wiersze , nuty" i wersja dla najmłodszych 
" Księga Małego Patrioty" . Było i więcej pozycji .Jak się bliżej półkom przyjrzałam wypatrzyłam takich pozycji co najmniej kilka . Rozbawiło mnie to w pierwszej chwili i nawet chciałam fotkę  strzelić ale odpuściłam , bo mi trochę głupio było tak przy ludziach fotkować . Jak jednak trochę nad tym pogłówkowałam to już mi tak zabawnie  nie jest , bo  co ? Od małego wychowujemy młodzież wszechpolską ? Celowo napisałam z małej litery , chodzi mi o ducha nie o organizację. Jeśli taki jest zamysł to ja nie wiem co będzie następne i boję się to sobie nawet wyobrazić . 
I jeszcze weselej ; kilka wpisów wstecz pisałam ,że należałoby egzorcyzmy nad sejmem odprawić , żeby moc czartowską zdusić. I co ? Ano ,jeden znany Biskup w wywiadzie dla jednego  portalu internetowego  powiedział niemal dokładnie to samo co ja ;  że już w średniowieczu nocą nie wyrokowano , bo nocą moc szatańska się szerzy  i dodał jeszcze, że nocą Judasz wydał Jezusa .  Wymowne . Rozbawiło mnie to co prawda , ale głównie dlatego ,że ktoś nadaje na moich falach , bo samo w sobie zabawne to nie jest .
I jeszcze a propos patriotyzmu i pyskówek , które się toczą w TV na temat naszej pozycji w UE i tego czy się powinni wtrącać czy nie w nasze sprawy . Nie jesteśmy samotną wyspą , a nasza gospodarka jest powiązana z gospodarka unijną , niemiecką szczególnie . Gdyby nasi burmistrz i starosta i my wszyscy obywatele miasta myśleli kategoriami NE rządzących to powinniśmy protestować przeciw budowie VW , bo nam Prusacy sto lat temu z haczykiem dzieci wrzesińskie gnębili. Nie protestowaliśmy , znaczy jesteśmy gorszy sort . 






4 komentarze:

  1. Hania no tak ... byłoby śmiesznie, żeby nie było tak strasznie. Jedno mnie tylko zastanawia. Skąd w takim tempie pojawiły się stosowne lektury. Sukienka mnie zauroczyła. Jest prześliczna i na wiosne bedzie bardzo odpowiednia. Buziaki I , że książka już jest u Ciebie też się cieszę. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nooo, też się nad tym zastanowiłam ,najwyraźniej to było wszystko uknute (nocą zapewne)

      Usuń
  2. Piękna sukieneczka i nie mniej piekny sweterek. No i ten pomysł z mitenkami! Super!
    U nas pieknie napadało, a i mrozik też niewielki, taką zime to ja lubię!
    Mnie to, co się dzieje w polityce! Wrrr!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A u nas ta pogoda taka nijaka , sypnęło trochę śniegiem i zaraz stopniało, chlapowato i mglisto jakoś. Polityka ..., jak pisałam nie wiem czy na pewno jakąś mamy

      Usuń