babusia

babusia
Obrazek znaleziony w cyberprzestrzeni- autor nie wiadomy

niedziela, 4 maja 2014

4.05.2014 Kocham Kaszuby !!!

Zakochałam się w tym regionie prawie 12 lat temu kiedy tam zawitaliśmy po raz pierwszy - przypadkiem , bo auto nas tam zawiozło . I moja miłość rośnie z każdym , kolejnym pobytem . Tym razem dałam temu wyraz , kupiłam 4 piękne , duże filiżanki ze spodkami w siedmiokolorowy kaszubski wzór i  będę kupować kolejne elementy zastawy  z tym wzorem przy każdym kolejnym pobycie . Zastawy mam dość , ale te będą mi przypominać moje ulubione miejsca. 
A za co je kocham ? 
Za zieleń w niezliczonych odcieniach 
Za błękit nieba 
Za niebywałej urody , niekończące się lasy 
Za niezwykłe krajobrazy , których piękna nie sposób opisać ani z niczym porównać 
Za czyste, pachnące żywicą powietrze
Za kolorowe łąki 
Za krystalicznie czyste wody jezior i rzek
Za przyjaznych , uśmiechniętych ludzi ( trudno się nie uśmiechać żyjąc w otoczeniu takiego piękna- tak myślę)
Za wielką dbałość o zachowanie swojej , regionalnej kultury i stylu 
Za ryby , które w przeciwieństwie do innych smakują wyjątkowo, nawet mnie , która od dziecka nie znosi ryb 
Za wspaniałe hafty w siedmiu kolorach
Za pyszne lokalne jedzonko 
Za ciszę 
Za cudne zachody słońca 
Za zachmurzone niebo
Za płonące ogniska
Za łabędzie pływające po jeziorach 
Za blask ognia rozjaśniający mrok
Za krzyk wodnego ptactwa 
Za tańczące iskry na tle granatowego nieba 
Za urokliwe zakola rzek
Za drewniane kapliczki i przydrożne figurki
Za deszcz na świerkowych gałązkach 
Za miękkie jak aksamit , kolorowe mchy 
Za obfitość grzybów w lesie 
Za wygrzane słońcem leśne polanki 
Za gwiazdy  na sierpniowym niebie w ilościach gdzie indziej nie spotykanych 
Za gliniane ptaszki i drewniane koniki sprzedawane w sklepikach z pamiątkami 
Za sieci rybackie zdobiące puby i przydrożne bary
Za żaglówki na wodach jezior 
Za malownicze , przydomowe ogródki  
I za wszystko inne , czego tu nie napisałam a co trzeba zobaczyć na własne oczy. 
**********
Relacja z majówki i fotki już niedługo.   
FUSILKO , dzięki wielkie za gościnę w Twoim wymarzonym MBD . Jest śliczny , przytulny i emanuje dobrą energią . Dokładnie taki jak powinien być dom . 

  

4 komentarze:

  1. A ja trzymam za słowo i w odpowiednim czasie przypomne się o powtórkę z rozrywki. W sierpniu! :-))))

    OdpowiedzUsuń