babusia

babusia
Obrazek znaleziony w cyberprzestrzeni- autor nie wiadomy

sobota, 24 lutego 2024

24.02.2024 "Połknąć bakcyla"

 Już wiem jak to jest . Właśnie mój małżonek go połknął a zarzekał się zawsze jak żaba deszczu, że on prac ogródkowych , to nie lubi. A było tak.  Działkowa drabina oraz piła łańcuchowa leżały przez zimę w naszym garażu. Piła, żeby się przypadkiem komuś nie przydała , a drabina , bo była potrzebna dodatkowa  do wykonania pewnej pracy . Potem , po użyciu nikomu się nie chciało jej odwozić na działkę i przezimowała. Pogoda dziś ładna , mężuś stwierdził , że odwieziemy na działkę . No i jak już tam zajechaliśmy to zamiast zostawić sprzęty od razu przystąpił do obcinania gałęzi jabłoni. A jak przystąpił to ja też , no i obcięliśmy więcej niż połowę . Zostały jeszcze dwie duże gałęzie , no i uporządkowanie tego co zostało po dzisiejszym cięciu. A jakby tego było mało , to od razu zaczął planować co trzeba zrobić . Ja też już mam swoje plany , jak tylko skończymy z tymi gałęziami, a planujemy w przyszły tydzień ( jeśli oczywiście mróz nie wróci i nie będzie lał deszcz) to muszę uprzątnąć stare liście i inne śmieci i przygotować sobie grządki , pod warzywa . Pozostanie wysiać to i owo w skrzyneczkach na oknie a w odpowiednim czasie porozsadzać w ogródku. Sezon na krzaczki już w pełni. Wszędzie się coś dzieje , tam coś budują , tu coś kopią , w innym miejscu przycinają, sprzątają i tak dalej. Tulipany, które posadziłam w ubiegłym roku mają już dobre 12 cm a za tydzień będę miała szczypior. I już się cieszę na kolejne weekendy na działce . 

6 komentarzy:

  1. Wcale się nie dziwię temu bakcylowi. To tak działa. I będzie się działo. Bo wiosna wcześnie, a na działce zawsze jest coś do zrobienia. Buziaki

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie szczypiorek już jest, za to tulipany ledwo noski wystawiły, jeszcze ich nie odsłaniam. Natomiast dosyć wysokie i zielone urosły żonkile i narcyzy, martwię się, że jak przyjdzie mróz to wymarzną.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też się o to martwiłam, ale w ubiegłym roku były odsłonięte jak przymroziło i nic im się nie stało, ani tulipanom ani żonkilom , zakładam ,że i tym razem nic sie nie stanie.

      Usuń
  3. Ja tez mialam wyjsc do ogrodu ale zrobilo sie zimno (w nocy bylo -1C) a w dzien 4+ mimo ze swiecilo slonce. Mam w plane kupic mimoze, a takze mam 2 krzaczki konwalii do posadzenia. Narazie to siedze w internecie.
    Pozdrawiam
    Aga T

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Konwalie bardzo lubię , na działce mam ich aż w nadmiarze . Zasadził je ponad 30 lat temu mój ojciec i dotąd strasznie się rozrosły. Mimoza to chyba jednak nie na nasz klimat , choc byłoby pięknie ją mieć , bo jest bardzo dekoracyjna. Pozdrawiam serdecznie

      Usuń