babusia

babusia
Obrazek znaleziony w cyberprzestrzeni- autor nie wiadomy

wtorek, 20 lutego 2024

20.02.2024 Zwykły wtorek i coś dla Agi T.

 Nic szczególnego . Dzień jak każdy , niemal nudny . Taki czas . I nie byłoby to najgorsze, gdyby nie to zachmurzenie i deszcze . W sumie ponuro i mało optymistycznie. O ile w listopadzie to nie przeszkadza i raczej czeka się na święta i zimowe przesilenie o tyle w lutym już jest nie do zniesienia. Ja w każdym razie nie lubię takiego stanu i nie mam zapału do pracy. W przybiurowym ogródku zakwitły kolejne irysy a na naszej ulicy zaczynają się zielenić krzaki rosnące wzdłuż chodników. A tak poza tym nic konkretnego się nie dzieje . Zamierzałam zająć się dziś obrabianiem świątecznych obrusów ale mi nie wyszło. Przejrzałam moje zapasy kordonków i mam ich nie mało w różnych kolorach , z wyjątkiem żółtego i zielonego , a takich potrzebuję. Jutro więc wyprawa do pasmanterii po nici.

A teraz Ago coś specjalnie dla Ciebie .  Dwie wersje "Where the roses grow . Ta druga w języku polskim. Polski tytuł "Tam gdzie kwitną dzikie róże" ; w tej naszej wersji , w głosach słychać złe zamiary. Co się wpisuje w projekt całości czyli Ballady morderców i kochanków autorstwa Nicka Cave.  A ! tę piosenke Turnaua jednak znam. Nie skojarzyłam tytułu. 

           Teatr Korez 



I w wersji Gregorian









8 komentarzy:

  1. Dziekuje bardzo ! Piekne wykonanie, pieknej ballady; szkoda tylko ze taka mroczna, ale co sie dziwic - Nick jest mroczny; byl zafascynowany Kylie przez kilka lat i to dla niej specjalnie napisal ta ballade. Jej kierownictwo nie chcialo aby ja zaspiewala a ona jednak odrazu sie zgodzila . Najbardziej lubie oficjalna wersje. Ogladalam na YT wersje nagrana w Glastonbury 2019 i podoba mi sie tylko ich czulosc do siebie, bo wykonanie to nie to co nagranie z przed 30 lat. Chyba wiesz ze Nick wczesnie stracil ojca w wypadku, potem przez 20 lat byl uzalezniony od heroiny, nastepnie stracil 15 letniego syna a teraz ponad rok temu 31 letniego syna. Tragedia za tragedia. Ale najwazniejsze ze muzyka nawet smutna koi dusze. Jeszcz raz dzieki.
    Aga T

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak , znam jego historię . Ja akurat lubię mroczne klimaty więc jak kiedyś trafiłam na ten utwór , to zaczęłam słuchać i szukać, a jak się szuka to i znajduje różne ciekawostki. Mam jeszcze całkiem sporo tego typu kawałków w zanadrzu różnych muzyków. A ostatnio bardzo mi się podoba muzyka dawna i wszelkie inspiracje tą muzyką.

      Usuń
  2. Na Nicka wpadlam juz dawniej ale Nightwish nie znalam i dopiero ich poznaje. Dowiaduje sie od Ciebie o polskich wykonawcach jak Maciej Malenczuk. Dziekuje
    Moj S lubi celtyckie (uwielbia Enye i Clanad od lat)
    Wiesz pewnie ze Nick prowadzi strone i mozna tam pisac co sie chce. On odpowiada na kazdy wpis. Aga T

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Problem w tym ,że ja niestety nie znam angielskiego. Od biedy coś przeczytam i to raczej teksty techniczne z racji wykonywanego zawodu , stronkę znajdę i sobie chcociaż pooglądam . Dla S polecam Celic Woman jeśli lubi takie klimety- świetnie śpiewają . Byliśmy na ich koncercie "na żywo" .

      Usuń
    2. Oczywiscie powiem S o Celtic Woman bo on slucha Hayley Westenra od lat, jak jeszcze byla nastolatka. Gdybys kiedys cos chciala napisac to daj znac. Albo u Ciebie(czytam codziennie lub Lucia ma moj e-mail) Aga T

      Usuń
  3. Cieszę się, że macie wspólne muzyczne klimaty. Ja owszem posłucham, ale jak wiadomo kocham co innego. Ale zawsze uważam, że każdy rodzaj muzyki coś w sobie ma. I stąd różnorodni fani. Buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lucia, ja wogole kazda muzyke lubie a z kazdego bloga cos nowego sie ucze Aga T

      Usuń
    2. Trochę za przyczyną Twojego bloga. Bez tego pewnie byśmy na siebie nie trafiły. Podobnie jak Aga lubię każdy rodzaj muzyki , no może z drobnymi wyjątkami, co najwyżej zmieniają mi sie gatunki , a jeśli trafię na coś nieznanego to staram się to poznać szerzej.

      Usuń