babusia

babusia
Obrazek znaleziony w cyberprzestrzeni- autor nie wiadomy

sobota, 11 grudnia 2021

11.12.2021 Opowieści na sobotni wieczór - kamienie żyją - stary znajomy

 Poznałam go bardzo dawno , byłam wtedy bardzo młodą nastolatką . Na święta do babci przyjeżdżał starszy brat ojca a mój chrzestny. Zwykle na takie uroczyste okazje wkładał eleganckie ubranie i męską biżuterię ( na co dzień nie nosił) czyli spinki do mankietów i sygnet . Ten sygnet miał wprawiony kamień o fascynującej barwie płonącego ognia . W jakiś tajemniczy sposób przyciągał moją uwagę , aż w końcu zapytałam , jak się nazywa . I wtedy padła nazwa karneol . Dziś o nim będę opowiadać . Karneol – jest w tej nazwie coś ze śpiewu, coś równie fascynującego jak jego kolor . Długo ta nazwa kołatała mi się w głowie , aż poznałam go bliżej nie tak dawno . Od czasu gdy go zobaczyłam w sygnecie wujka był dla mnie rozpoznawalny właściwie bezbłędnie. Jest znany od dawna , jego nazwa pochodzi prawdopodobnie z języka starofrancuskiego „cornele” czyli owoc derenia . Twardość w skali Mohsa 6,5-7 , chemicznie tlenek krzemu , należy do grupy chalcedonów , jest po prostu jego półprzeźroczystą , czerwonawą odmianą . Daje się łatwo obrabiać i nawet ulepszać znanymi technikami . W tym przypadku podgrzewanie kamienia pogłębia jego barwę . Karneol wykazuje zdolność do fluorescencji .W ultrafiolecie świeci niebiesko-biało, natomiast odmiana pochodząca z Indii zielonkawo. Stosowany w jubilerstwie i do wyrobów przedmiotów ozdobnych. Dawniej stosowano go do wyrobu pieczęci .

Ezoterycznie karneol jest kamieniem odwagi i wpływa na naszą aktywność , dodaje pewności siebie zwłaszcza w kontaktach z płcią przeciwną . Karneol pomaga także w biznesie  , pomaga podjąć dobre decyzje , dodaje wiary we własne siły. Jest tez przyjacielem osób prowadzących rozrywkowy tryb życia wypełniającym sobie w ten sposób to , czego im brak. Ludzie o takich skłonnościach noszący karneol dążą do stabilizacji i łagodnieją . Według starożytnych koił lęk przed śmiercią, łagodził negatywne emocje, jak gniew, zapalczywość, okrucieństwo, a także nienawiść. Pozwalał otworzyć się na zmysłowość.

Leczniczo pomaga leczyć bezpłodność i zwiększyć popęd seksualny , poprawia koncentrację , obniża gorączkę , łagodzi bóle głowy i reumantyczne , wzmacnia układ krwionośny , przyśpiesza rekonwalescencję i gojenie się ran .

W swoich zbiorach mamy dwie maleńkie i bardzo niepozorne bryłki karneolu z początków kolekcji . Nie mam zdjęć i chyba nie będę ich robić ; ozdobą kolekcji nie są na pewno. Dla zobrazowania opowieści posłużę się zdjęciem z cyberprzestrzeni; w stanie naturalnym i oszlifowany 


 




A teraz drodzy Sympatycy sobotnich opowiastek z życia kamieni , pozwólcie, że zrobię krótką przerwę na sprawy świąteczne . Wrócę z kolejnymi ciekawostkami po Nowym Roku . 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz