babusia

babusia
Obrazek znaleziony w cyberprzestrzeni- autor nie wiadomy

środa, 14 lutego 2024

14.02.2024 Razem wzięte

 Środa Popielcowa i Walentynki. Takiej przedziwnej kumulacji to jednak dawno nie było . U nas jakoś tego popielcowego memento się nie czuje. Atmosfera raczej radosna , króluje czeriewń pod wszystkimi postaciami ; ciuchy na wystawach, słodycze na witrynach cukierni i sklepów spożywczych , baloniki , serduszka , kwiaty i młodzi ludzie z bukietami tulipanów , nawet bank w trakcie logowania przywitał mnie serduszkiem i deklaracją , że kocha nas bo robimy swoje. Popielec ? Może w wykonaniu seniorów 75+ , bo ci nieco poniżej świętowali w cukierniach. Miłego świętowania więc tym co świętują. A skoro Walentynki to najlepsza na tę okoliczność ballada metal-opera . Nie , nie przerażajcie , jest piękna .



11 komentarzy:

  1. Tak, piekna ballada ale zdradz wiecej - nie moge sie zorientowac w jakim jezyku jest spiewana Aga T

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest fiński zespół Nightwisch i chyba to akurat jest po fińsku . I taka ciekawostka , to jest tytułowa piosenka do fińskiego filmu z 2007 roku pt."Lieksa" , niestety nie mam pojęcia jak się to tłumaczy . O ile pamiętam to jedyny ich utwór pisany do filmu.

      Usuń
    2. p.s. Poszperałam trochę i już nie jestem pewna tego języka , na YT sa wersje z tekstem i te są w angielskim.

      Usuń
  2. Dzieki to i ja poszperam bo mnie zafascynowali swoim spiewem Aga T

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To szukaj starszych nagrań z wokalistką Tarją Turunen. Te późniejsze z Anett i Floor to już nie to, chociaż też jest czego słuchać. Polecam utwór Sleeping Sun.

      Usuń
  3. Wyczytalam ze "Lieksa " to nazwa miasta w Finlandii. Duzo jest do czytania o tym zespole i duzo do zapamietania. Robie to stopniowo. Rogaliki juz upieczone ( z dzemem i serem jak na nalesniki) ale cos za szybko znikaja z talerza! Trzeba bedzie piec od swieta albo moze zminiejszyc ilosc margaryny? Zmeczenia nie lekcewaz- ja tak mialam na wiosne w zeszlym roku i zrobili mi badanie krwi - okazalo sie ze anemia, a ja przeciez zawsze zdrowa bylam.
    Pozdrowienia i dzieki
    Aga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Że to nazwa miasta to wiem , filmu jednak nie widziałam . Jak znajdę to Ci podeślę link do książki o zespole. Jest w polskim przekładzie na jednym z forów ich fanów. Ciekawi ludzie. Wyniki mam pod kontrolą , muszę , bo miałam kiedyś kłopoty z tarczycą . Na razie jest ok. Chyba jednak zmęczenie w moim przypadku. A z tymi rogalikami tak jest , znikają w tępie olimpijskim. Pozdrawiam !

      Usuń
  4. Jeszcze pytanie znasz piosenke z you tube "Where the wild roses grow" Kyli spiewa w duecie z Nick Cage - polecam https://www.youtube.com/watch?v=chF244LWWqg

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście ! I mam jeszcze kilka wersji w różnych wykonaniach , min. Gregorian z Amelią Bringhtman , Maleńczuka z Anną Marią Jopek i Teatru Korez (obie po polsku) i jeszcze kilka.

      Usuń
  5. Oo, dzieki - to ja poszukam sobie innych wykonawcow i poslucham bo bardzo mi sie podoba. I jeszcze jedna polecam " Louloudi w wyk H Turnau i G Dalaras. Dobranoc AgaT

    OdpowiedzUsuń