babusia

babusia
Obrazek znaleziony w cyberprzestrzeni- autor nie wiadomy

poniedziałek, 29 maja 2023

29.05.2023 Dodałam

 dziś nowy gadżet zdobiący mój blog ; flagę unijną . Dlaczego ? Nie trudno się domyślić. Kolejny zamach na demokrację w naszym kraju a w praktyce prawo eliminujące opozycję.  Nie o taki kraj walczyli nasi rodzice i starsi bracia i siostry , narażając nie na szykany i więzienie , nie na taki pracowało z poświęceniem nasze pokolenie , często kosztem swoich rodzin , nie w takim miały żyć nasze  dzieci i wnuki . Nie zgadzam się na to i pokazuję to właśnie tak. Bardzo bym chciała , żebyśmy byli krajem nowoczesnym, otwartym na świat i ludzi, poważanym na świecie i dobrze zarządzanym . I daję temu wyraz w taki właśnie sposób zamieszczając tu unijną flagę . Wiadomo, że na marszu w Warszawie 4 czerwca cały kraj się nie stawi, bo to niewykonalne , choćby z powodu kosztów dojazdu , albo odległości , ale swoje poparcie wyrazić można i w inny sposób, choćby umieszczając w oknie niebieską w złote gwiazdy chorągiewkę albo iść na spacer w ubraniu w unijnych kolorach , czy cokolwiek. Inaczej za chwilę obudzimy się w reżimie gorszym niż za czasów budowy realnego socjalizmu w PRL-u a młode pokolenie naszych wnuków nas opuści wyjedzie szukac lepszego miejsca do życia.  Te moje gadżety to moje sprzeciwy. Pozwólcie, że przypomnę : 

Serduszko WOŚP - zamieściłam gdy zginął Prezydent Gdańska i jako wsparcie dla Jurka Owsiaka, który wtedy podał się do dymisji.

Czarny parasol- w sprzeciwie dla drakońskiego prawa wymierzonego w kobiety i jako wyraz poparcia dla strajku kobiet 

Tęcza - jako sprzeciw dla podłych słów jakie padły z ust hierarchy kościelnego i naszego prezydenta     ( mała litera celowo- nie mamy od dziś Prezydenta ) wymierzone w ludzi o innej orientacji i dla mojego kolegi z młodości -geja i dwóch fajnych dziewczyn o skłonnościach do swojej płci -ze szkoły policealnej 

TVN - wiadomo , jako poparcie dla wolnych mediów. 

I tak myślę, że to gest drobny jak pyłek i w gruncie rzeczy beznadziejny , ale zróbmy go , choćby po to by dodać sobie samym nadzieli na lepsze. 

" A mury rosną, rosną , rosną ,łańcuch kołysze się u stóp" 


5 komentarzy:

  1. Poszukaj na youtube Kryszaka w Sopocie! Wczoraj był.
    Ciary miałam i oczy zapłakane!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A coś mi się o uszy obiło. Poszukam. Buziaki!

      Usuń
  2. Wspaniałe Haniu. Tylko przyklasnąć. I pozwolę sobie udostępnić. Właśnie dla poparcia. Uściski

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A udostępnij . Im więcej zbuntowanych tym lepiej. Buziaki.

      Usuń