babusia

babusia
Obrazek znaleziony w cyberprzestrzeni- autor nie wiadomy

środa, 31 maja 2023

31.05.2023 List od zusu

 Jak wiecie w tym roku była rewaloryzacja i wypłacił zus trzynastki tak zwane. Dostałam i jedno i drugie, tu akurat niczego nie mogę zusowi zarzucić. Decyzję a więc papier na poparcie dostałam jednak wczoraj. A wraz z decyzją list ; ni mniej ni więcej tylko podpisany przez premiera , ministerkę od pracy i rozdawnictwa i szefową zusu Gertrudę U.  List , nie list ? Raczej hymn pochwalny na temat jak to rząd DAJE emerytom . Co tam hymn pochwalny ! Tępa propaganda rodem z minionej epoki tylko gorzej. Krótko mówiąc : rządowe oranie łbów. Tylko, że ja umiem liczyć i co gorsze wiem skąd się biorą dochody państwa . I z tych wyliczanek wyszło mi ( zresztą już jakiś czas temu ) , że ta cała trzynastka to nic innego jak zwrot składki zdrowotnej 9% , którą nam zus co miesiąc z emerytury potrąca , a oddaje raz w roku pod nazwą "trzynasta emerytura" , notabene też oskubaną o składkę i do tego podatek. Żadna łaska , ale , że zacytuję klasyka "ciemny lud wszystko kupi". No i kupuje niestety, zamiast sprawdzić skąd się to bierze . A tak serio ; nie pamiętam takiego tępego orania łbów jak żyję i żerowania na niewiedzy ludzi , często nawet nie na wiedzy a na dobrej wierze w uczciwość urzędu ( w sensie władzy). Starsi ludzie, którym trudno się odnaleźć w aktualnej rzeczywistości i nie znają mechanizmów rządzących ekonomią i funkcjonowaniem państwa bez problemu w to uwierzą i są przekonani , że dostają coś więcej co oczywiście prawdą nie jest , bo składka zdrowotna niczego im nie zapewnia, żadnej wartości dodanej ; jeśli chorują to i tak muszą zapłacić chcąc mieć lepszą opiekę. To przypomina jako żywo prezentacje urządzane przez firmy, które sprzedają ;super-odkurzacze, garnki, lecznicze kołdry i inne gadżety za ciężkie pieniądze i naciągają ludzi na kredyty, a wabią "prezentami" wartymi tyle co ważą. Mechanizm ten sam. 

8 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Dziękuję . Jeszcze powinnam dodać , że tak de facto to emeryci kredytują to państwo z zwrot pożyczki dostają po roku i bez odsetek.

      Usuń
  2. Eh, większość sukcesów tego (nie)rządu to propaganda, a w tym są niezrównani, niestety. Szlag mnie trafia, kiedy dostaję rachunki za media z dwukartkowym peanem ku czci. A ponieważ jakoś nie widać tych realnych sukcesów , to zastępują je- z niezłym skutkiem- te propagandowe.

    OdpowiedzUsuń
  3. Masakra. Dobrze, że jak mi przysłali, to z racji nieobecności nie przeczytałam i szlag mnie nie trafił. Buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie już nie trafia , po prostu jestem rozczarowana .

      Usuń
  4. Jak się rozliczałam z podatku, to mi na wstępie napisali: obniżyliśmy twoje podatki, dzięki nam zapłacisz mniej, a następnie policzyli mi tak, że musiałam 1000 zł dopłacić. Zarabiam około 350 zł mniej miesięcznie niż poprzednio ze względu na to, że płacę większe podatki, bo jestem na emeryturze No i tak wyszłam na polskim ładzie. Pierwszy raz od 20 lat dopłaciłam do podatków. A jak patrzę na swoje RMUA w pracy to widzę ile już zapłaciłam na służbę zdrowia, a jeszcze w tym roku u lekarza nie byłam i nie wybieram się. Widzę jednak sens odprowadzania tej składki. Wystarczy jeden zabieg i składkę z 10 lat szlag trafił. Kto byłby w stanie płacić gotówką za swoją operacje?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Owszem , to ma sens tyle, że jak potrzebujesz skorzystać , bo np. boli Cię ząb to i tak idziesz prywatnie, bo na NFZ dostaniesz się za pół roku więc w praktyce to działa średni. O tym ,że do jednego worka wrzucają wszystko , a potem zamiast służbe zdrowia finansować ( w szerokim rozumieniu) kasę wydają nie wiadomo na co , a budżet na leczenie ograniczają - w tym roku o 11mld. Powinny wrócić regionalne kasy chorych , dużo lepiej się to sprawdzało.

      Usuń