babusia

babusia
Obrazek znaleziony w cyberprzestrzeni- autor nie wiadomy

piątek, 3 marca 2023

3.03.2023 Policzyłam

 dziś koszty zusu po nowemu. Ile składki za styczeń , ile od pracusiów , ile od małżonka ( ja odpadłam jako emerytka, co nie znaczy , że i mnie nie potrącają ) no i krew mnie zalewa . Do zapłaty  składek na zus 10400. Z tego 4770 pracusie , małżonek 5730 , w tym  1418 składki emerytalne , a reszta to składka zdrowotna , bez możliwości wpisania w koszty czyli de facto jeszcze jeden podatek i to nie mały . A jak trzeba skorzystać z leczenia ; zaboli ząb , albo człowiek się przeziębi, złamie rękę czy cokolwiek i musi udać się do lekarza to na nfz czeka miesiącami a żeby dostać się od razu to tylko za kasę , też nie mało. Rozbój w biały dzień. I nawet nie miałabym nic przeciw tym kwotom , w końcu funkcjonujemy jako przedsiębiorstwo , no to musi być kasa, bo ją wypracowujemy  , gdyby nie to, że nic z tego nie ma . Idzie w kanał po prostu zamiast służyć ludziom ... 

Tak poza tym dzisiejszy dzień spokojny . Nie wiem , czy to pogoda taka ospała czy piątek jako taki , ale nie wiele się działo . Nawet moja matka była dziś grzeczna ( jak na nią ) . Spanikowała , bo dostała pit z zusu i przez cały dzień szukała formularza do urzędu , bo musi iść się rozliczyć. Tłumaczyłam ,że nie musi , bo teraz zus sam wysyła wszystko do urzędu . Jakoś nie mogła załapać , że tak można. W końcu jakoś dotarło choć nie wiem , czy na długo i jutro powtórki nie będzie. 

Na jutro mieliśmy plany działkowe  ale mówią o opadach śniegu i śniegu z deszczem więc pewnie nic z tego nie wyjdzie. 

2 komentarze:

  1. Faktycznie rozbój. Jak człowiek kwot nie widzi, to jakoś tak nie za bardzo ma wyobrażenie o tych kwotach. A tak czarno na białym. Będzie lepiej z matką, bo najgorszy jest początek księżycowy. Uściski

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie jest lepiej od wczoraj, ale wróci, już to wiem. W kwestii zusu to się jeszcze jednej sprawy doliczyłam ; ta 13-tka to jest równa potrąconej, podwyższonej składce zdrowotnej, a nieświadomi seniorzy wierzą, że coś dostają.

      Usuń