babusia

babusia
Obrazek znaleziony w cyberprzestrzeni- autor nie wiadomy

poniedziałek, 29 kwietnia 2024

29.04.2024 I znów mamy lato

 Pogoda wciąż szaleje . Od wczoraj upał. Niektórzy powiedzą, że przesadzam , ale dla mnie upał zaczyna się od 24 stopni na plusie. A dziś już było 27.  Posadziłyśmy dziś z synową mnóstwo kwiatów na biurowych trawniczkach, werbenę , złocienie i jeszcze coś czego nie zapamietałam nazwy - takie różowe "kulki" na cienkich łodyżkach do skalniaków. Kupiłam też u mojej zaprzyjaźnionej babci - ogrodniczki 20 sztuk turków ( te co wyhodowałam sama zabieram na działkę , obsadzę grządki) , dostałam w gratisie 2 pomidory i wiązkę rabarbaru do tego. Pomidory posadziłam pod biurem jak zwykle , a rabarbarem się podzieliłyśmy z synową. Będą placki z rabarbarem. W sam raz na majówkę. Turki wysadziłyśmy pomiędzy iglakami przy plocie.  Koniec miesiąca szalony z nie wiadomych przyczyn, ale dajemy radę . Jeszcze jutro i luzik. Pod wieczór pojechaliśmy podlać trawę i inne roślinki. Z dnia na dzień krzaczki większe. Ciepełko dobrze im robi. Na weekend , wiadomo : plany działkowe , ale cieszę się na to mimo ciężkiej pracy, która nas czeka , bo nic milszego jak dzień na świeżym powietrzu wśród zieleni. Już się cieszę. Czytam dalej serię o milicjantach , choć idzie mi po woli , z braku czasu , ale wsiąknęłam . Dawno nie czytałam tak dobrych kryminałów. 

4 komentarze:

  1. Ja też wsiaklam. Dokupuję chronologicznie kolejne tomy choć z innych cykle. Przed chwilą kupiłam Pocałunek Judasza rok 1991 i starzy znajomi.
    A pracę ogródkowe muszą mieć pierwszeństwo. Buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A mnie bawią zwroty i miejsca, Przypomniałam sobie "ksiuty" i kombinat Buszewko - u nas też był ich sklep i mnóstwo innych. Buziaki!

      Usuń
  2. Tak u Ciebie dodatkowo znajomość klimatu. Choć ja też świetnie się w nim odnajduję. Świetny autor. Muszę przeczytać wszystko co napisał. A jest tego sporo. Uściski

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Autor był kiedyś szefem Radia Merkury, "dobra zmiana" go pozamiatała . Za jego kadencji były świetne audycje i sporo w nich poznańskiego klimatu .

      Usuń