babusia

babusia
Obrazek znaleziony w cyberprzestrzeni- autor nie wiadomy

czwartek, 6 kwietnia 2023

6.04.2023 Plan na dziś

 wykonany i to jeszcze z dużą górką . Miałam zamiar tylko pasztet i fałszywego zająca upiec , ale zrobiłam jeszcze baranki z masła. Jakieś nieco koślawe mi wyszły ale je podrasuję i będą jak zwykle. A nadmiar i górka wzięła się stąd , że zadzwoniła gospodyni naszych działek, żebyśmy podjechali , bo ma dla nas papiery do podpisu . No to przy okazji poprosiłam o wniosek na budowę szamba . Pojechaliśmy zaraz po obiedzie . I wiecie co , już bym mogła tam zostać do późnej jesieni. Zakwitły posadzone na jesieni żonkile, tulipany mają pąki, wypuściły posadzone w ubiegłym roku krzaczki agrestu, borówki i jeżyna , przesadzone przymusowo piwonie też już mają z 5cm i na dodatek kwitną fiołki i barwinek. Czyli cos mi się udało. Ale siła wyższa niestety, święta za dwa dni trzeba było sprawy załatwić i wracać do domu w celu mieszania w garnkach. Mięsko się już piecze a baranki udekoruję i poprawię im wygląd za chwilę . Jutro przystępuję do wypieków. Trzymajcie za mnie kciuki , bo do pieczenia to ja mam dwie lewe łapki i przypadkiem zamiast babki limonkowej może wyjść coś egzotycznego jak z tym ciastem z przepisu Luci. Jedynie mazurki z kruchego ciasta mam dopracowane . Będą jak zwykle w formie pisanek. kolorowe i pięknie udekorowane. 

7 komentarzy:

  1. Pięknie się czyta. Ja jutro mazurek i jajka krasze. A babkę cytrynową w sobotę. I tak nie wiem czy sama nie będę. Buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sama czy nie tochę świątecznego nastroju nie zaszkodzi. Buziaki!

      Usuń
  2. O! To się zgłoszę do Ciebie jutro na naukę. Bo Córka poprosiła abym tym razem zrobiła mazurka na kruchym cieście, a nie jak od lat biszkoptowy. I mam zgryz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak tam nauka; ciasto kruche jak na ciasteczka albo szarlotkę a dekorujesz co jak Ci wyobraźnia podpowie. Ja wykorzystuję ciasto na ciasteczka .Po równo mąki zwykłej, cukru i krupczatki, 2 całe jaja , 2-3 łyżki kwaśnej śmietany albo jogurtu , pół łyżeczki proszku, zagnieść i wszystko. Buziaki świąteczne!

      Usuń
  3. Super energia to z działki , też tak mam , godzinka i góry mogę przenosić.Fajnie odkryć taki akumulator . Jak ja lubię czytać Twoje zapiski . Dziękuję za inspiracje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze lubiłam krzaczki i cieszy mnie jak coś rośnie. Twoja działka to jest wypieszczona, zanim naszą do takiego stanu doprowadzę to minie kawał czasu. Buziaki.

      Usuń
  4. No i trochę więcej niż pół kostki margaryny oczywiście, coś na skróty poszłam.

    OdpowiedzUsuń