babusia

babusia
Obrazek znaleziony w cyberprzestrzeni- autor nie wiadomy

wtorek, 6 grudnia 2022

6.12.2012 Św . Mikołaja

 Niektórzy używają określenia "Mikołajki" ale mnie to jakoś świątecznie się nie kojarzy . Słabo , ale jednak miasto oświetlone; rynek i okolice starostwa . Na rynku jeszcze nie wiem jakie barwy , bo straszne dziś korki z racji odpalania choinki i kiermaszu świątecznego więc objechałam bokiem ( też zresztą ze staniem w korkach) , koło starostwa tradycyjnie już niebiesko-białe. . Pozostałe miejsca gdzie były instalacje ciemne. Nawet mój ulubiony skwerek . Ma zimową instalację - pokażę niebawem na fotkach , ale co z tego jeśli po zmroku jest ciemny i niemal niewidoczny. Dzieje się ; zmarła ciocia , kuzynka mojej matki. Pośrednio paręnaście lat temu jej osoba przyczyniła się do tego, że odnalazłyśmy się z kuzynką na forum DTS . Jutro wybieram się na pogrzeb. Nie wiem czy moja matka pojedzie ze mną . Od kilku dni strasznie jej się wszystko miesza, nie jestem pewna czy wie o kogo chodzi i w ogóle pamięta , że jutro ten pogrzeb. Okaże się .  

Tak poza tym to walczę z dostawcami, strasznie się ociągają a nam się robota rozłazi. W domu dołożyłam kolejne dekoracje , "pachnącą tacę" na której znalazły się zimowy bukiet , laseczki cukrowe, orzechy i przyprawy , oraz stary mój patent świeczki-podgrzewacze w metalowych foremkach do babeczek. ładnie to wygląda i pachnie świątecznie. Dekoracji będzie oczywiście więcej. Stopniowo będę ich dokładać . I już niedługo rodzinne pieczenie pierników . Uwierzycie ? Nasze dzieciaki wciąż jeszcze chcą to ze mną robić. Prezenty mikołajowe dostarczyliśmy wczoraj. Plan był taki , że dostanie wnuczka , bo dziś jest na wycieczce szkolnej w Berlinie , a dziś zawieziemy wnuczkom , ale nic z tego . Jak tylko takie coś zaproponowałam , to dzieciaczki zgodnie oświadczyły, że za żadne skarby . Jak to tak ; w Mikołajki mamy być osobno ? To tak głupio będzie . I chcąc nie chcąc zjechaliśmy się wszyscy u młodszej młodzieży  jak co roku .Zwykle spotykaliśmy się u jednych lub drugich , albo u nas. No i jak tu nie robić wspólnych imprez? 

I jeszcze się pochwalę tym co zmajstrowałam na szkolny kiermasz w szkole wnuczków . 






2 komentarze:

  1. Dobrze zrobiłaś, że się pochwaliłas. Piękne. A jak dzieciaki wciąż do babci, to tylko radość. A matka..
    Przecież pełnia. Ja też jutro mam pogrzeb. A dziś też koło zmarłych się kręciłam. Widać i taki czas nastał. Uściski.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak , według książek , które opisałam wczoraj czas Marzanny , bogini mroku i śmierci. I tak do początku lutego aż odrodzi się światło. A tak poważnie to coś z tą pełnią jest na rzeczy , obserwuję odkąd zwróciłaś mi kiedyś na to uwagę.

      Usuń