babusia

babusia
Obrazek znaleziony w cyberprzestrzeni- autor nie wiadomy

wtorek, 15 listopada 2022

15.11.2022 Parę spraw babusinych

 Mało ciekawych jak to na początku tygodnia. Wpadłam około południa na działkę odkręcić te krany i zaskoczenie ; życie działkowe w pełnym rozkwicie. Krzakowcy nie odpuszczają , jedni płoty wymieniają , inni kopią , jeszcze inni zbierają ostatnie warzywa i owoce... Nie myślałam , że tam się tyle dzieje o tej porze roku , w środku dnia pracy . 

Miasto spowiły mgły . Już w nocy widoczność mocno zmalała , a rano jeszcze mgła zgęstniała. Prawie wszyscy kierowcy jeździli z lampami mgielnymi . Tak w ogóle to lubię mgłę , choć utrudnia przemieszczanie się . Chyba muszę wyjąć z szafy cieplejszą kurtkę , bo już mi trochę chłodno w tej przejściowej . 

Tak poza tym walczę z systemem . Próbuję się dowiedzieć coś na temat gwarantowanych cen energii, powyżej limitu 2600kWh dla małych i mikro przedsiębiorstw , cokolwiek to znaczy ( słowo daję , nie wiem , mylą mi się kilowaty z kilowatogodzinami itd) i zonk. Poza tym ,że z internetów dowiedziałam się, że trzeba złożyć wniosek, mocno porąbany, bo namierzyłam i wiem jak wygląda - do 30 listopada . Jakie dokumenty i gdzie ten wniosek złożyć nie wiadomo, Mamy fotowoltaikę na starych zasadach i nie wiem , czy nas też w związku z tym te limity obowiązują i w jakiej formie. I nic się nie dowiedziałam . Nasz opiekun handlowy wprost mi powiedział, że mają zakaz informowania klientów . To samo mniej-więcej usłyszałam na infolinii . Obdzwoniłam wszystkich znajomych elektryków i też nikt nic nie wie , a z zapisów ustawy nie wynika. Na infolinii kazali mi dzwonić w piątek może już "będą przepisy wykonawcze" - Może będą ...  Ja sobie radzę z docieraniem do informacji ale ilu jest takich , co nie wie jak się za to zabrać ? System zrobi takich mniej obrotnych oględnie mówiąc "w Karolka", żeby nie powiedzieć dosadniej.  O kant dupy z tym wszystkim ...

2 komentarze:

  1. O kant dupy dokładnie. A czego się spodziewać w tym bałaganie. Życie działkowe zaniknie kiedy spadnie śnieg i chwyci mróz. Uściski

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak myślę , ale i tak się nie spodziewałam ,że tam się jeszcze coś dzieje . Zimno się zrobiło więc raczej wszyscy powinni w domu sie wygrzewać.

      Usuń