babusia

babusia
Obrazek znaleziony w cyberprzestrzeni- autor nie wiadomy

sobota, 19 marca 2022

19.03.2022 Opowieści na sobotni wieczór - kamienie żyją - coś z nowości

 Dziś bohaterem opowieści będzie howlit . Znam go od wielu lat .Z tym kamieniem i w pewnym stopniu z  moim zamiłowaniem do słowa pisanego wiąże się dla mnie osobiście  pewna zagadka , ale o tym będzie później. Najpierw tradycyjnie o własciwościach . Zatem howlit czyli rzadko występujący minerał ; uwodniony borokrzemian wapnia , miękki ; 3-3,5 w skali Mohsa . Nazwa pochodzi od nazwiska kanadyjskiego minerologa, który go odkrył i opisał. W stanie naturalnym jest biały , poprzecinany ciemnymi żyłkami.  Często jednak jest podbarwiany sztucznie , by imitował inne kamienie – zwłaszcza turkus.  Nie posiada szczególnych zastosowań , głownie w jubilerstwie i jako kamień  dekoracyjny i oczywiście , jako minerał z grupy rzadkich jest obiektem poszukiwań przez kolekcjonerów.  Jakiś czas temu był bardzo modny jako biżuteria. Oprawiane w srebro kolie , kolczyki czy pierścienie prezentują się naprawdę okazale .

Ezoterycznie howlit jest pomocny osobom uczącym się . Swoją energią pomaga rozumowanie połączyć ze zdolnością obserwacji i cierpliwością . Poprawia pamięć . Wspomaga postępy w tym co robimy i osiąganie sukcesów. Pozwala też zebrać siły do radzenia sobie z krytykantami i malkontentami a także „otwiera wrota” do innych wymiarów i poprzednich wcieleń.

Zdrowotnie dobrze wpływa na kości , zęby, stawy , paznokcie , ścięgna i więzadla. Reguluje gospodarkę kwasowo- zasadową organizmu . W sferze duchowej chroni przed wahaniami uczuć , oraz przed koszmarami , przynosi spokojny sen. Symbolizuje dążenie człowieka do światła , będzie pomocny dla osób mających bogate życie duchowe. Pobudza w nas zaufanie do otoczenia .Ma też właściwości ochronne ; pochłania agresję skierowaną przeciw nam.  Howlit to również kamień mądrości ; otwiera umysł na wiedzę i tę książkową i tę intuicyjną . Uspokaja i uczy cierpliwości , wycisza agresję .  Zależnie od zabarwienia , różni się nieco właściwościami : biały pomaga się integrować i ułatwia wzajemną komunikację , jest przydatny tam gdzie istnieją podziały. Niebieski wesprze pomnażanie majątku , osiąganie sukcesów i robienie interesów . Dla ludzi młodych będzie kamieniem ochronnym i wspierającym ich w konflikcie pokoleń . Pomaga interpretować sny. Zielony , inaczej nazywany malachitowym , jest kamieniem wiedzy ; otwiera umysł , mobilizuje do poznawania i zdobywania wiedzy , uspokaja , uczy cierpliwości i pomaga w medytacjach.

Pierwszy raz o howlicie przeczytałam w książce . Głowy nie dam ,że tam był , ale książka była p. Sapkowskiego, znana i lubiana wiedźmińska  saga. I nawet pamiętałam  i nadal pamiętam w jakiej scenie .    Pamiętałam to przez lata  , a przynajmniej tak mi się wydawało .Ciekawiło mnie jak wygląda howlit  i w końcu to odkryłam wraz z nadejściem mody na biżuterię .  Po latach kiedy nabyłam własne egzemplarze  i po raz drugi przeczytałam sagę , bohaterka w tej samej scenie miała już na szyi skromną kolię z oliwinów . No i teraz mam zagwozdkę ; był ten howlit w pierwszym wydaniu czy nie był ?  I pewnie się nie dowiem , bo z człowiekiem , który mi pożyczył niegdyś książki nie mam już kontaktu , a tym samym możliwości sprawdzenia. W naszych zbiorach miałam do niedawna dwie niewielkie, oszlifowane bryłki howlitu. I kilka zabarwionych sztucznie  czaszek i pentagramów z których planowałam zmajstrować sobie bransoletkę . Jakoś zabrakło mi czasu , ale nadrobię .  Na ostatniej wystawie nabyliśmy kolejną bryłkę, nieco większą w stanie naturalnym .  Skromne , ale mają swój urok. A oto i one:

                                         

Oszlifowane 


A to ostatni nabytek w stanie naturalnym 



Poniżej drobiazgi przygotowane do wyrobu biżuterii , podbarwione sztucznie oczywiście . 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz