babusia

babusia
Obrazek znaleziony w cyberprzestrzeni- autor nie wiadomy

poniedziałek, 30 sierpnia 2021

30.08.2021 Konfitury alkoholizowane

 Nigdy nie wiem , co zrobić z owocami z nalewek . Trochę wykorzystuję do deserów , ale mogę tylko dorosłych tym częstować , a że mało kto jada u nas słodkości i desery to mało tego wykorzystuję . Wyrzucić szkoda, bo są przepyszne. Wczoraj wpadłam na pomysł ,żeby może na konfitury przerobić a zostawić do deserów tylko wiśnie , bo te są z pestkami.  Jak wiadomo u mnie pomysły realizują się od razu albo wcale sie nie realizują , to dziś pod wieczór wrzuciłam czarną porzeczkę do jednego rondelka, czerwoną do drugiego , zasypałam dużą ilością cukru -  tak prawie 1:1 i na wolnym ogniu smażyłam , około godziny , po czym rozlałam do słoiczków , zakręciłam i odstawiłam do góry nogami . Z alkoholem powinny trzymać baz gotowania - tak myślę . I wiecie co ? spróbowałam przed rozlaniem ; wyszło pyszne!  Jeszcze nie wiem z czym to zjemy ale pomysł mi się udał.  Zostały mi jeszcze śliwki, które trzymam od ubiegłego roku w zamrażarce . Z tych chyba jednak zrobię jakiś przecier i przesmażę. 

A tak poza tym ,to wykorzystaliśmy sytuację i zrobiliśmy mały remont u matki . Ma nowy bojler do wody.  Stary nie działał , ale ruszyć go nie pozwoliła , choć od dłuższego czasu nie miała cieplej wody. Nie i koniec , a dziś akcja była szybka , z godzina i po robocie.  Jutro wywozimy stary na wysypisko . Póki co, matka zastała w szpitalu. Dzisiaj jej powtarzali badania . Teoretycznie jeśli wyniki wyjdą dobre to jutro wyjdzie, jeśli nie to włączą jakieś leki na niedokrwienność .Rozmawiałam w sobotę z ordynatorem . Pożytek z tego jeden ; zdążyłam posprzątać . Odwiozłam jej dziś pranie. I na razie chyba na tym poprzestanę . 

W pracy zaczęło się coś dziać , koniec luzu wakacyjnego. Jesień już widać gołym okiem ; dziś rano była mgła , upały minęły , a wieczorem nawet popadało. 

4 komentarze:

  1. Owoce z nalewek bardzo dobrze smakują z lodami! 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I tak też je podaję , ale nie jesteśmy w stanie zjeść całego zapasu . No to wymyśliłam. Zobaczymy jak to się sprawdzi

      Usuń
  2. O aż mi ślinka pociekla, bo ja ostatnio konfitury czy dżem jem z chlebem z masłem na śniadanie do kawy. Mam dość włoskich ciasteczek. Super pomysł.
    Jak kiedyś nalewkę zrobię, to wykorzystam. A reszta też dobrze. Uściski.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wypróbuj . Dziś zrobiłam mus ze śliwek po nalewce . Też pyszny.

      Usuń