babusia

babusia
Obrazek znaleziony w cyberprzestrzeni- autor nie wiadomy

poniedziałek, 8 lutego 2021

8.02.2021 Już za miesiąc

 będę formalnie emerytką . Tak, tak , byłam dziś w zusie załatwić sprawy emerytury. Po moich doświadczeniach , długoletnich z tą instytucją nastawiałam się na ciężką przeprawę i wielokrotne wizyty , a tu zaskoczenie . Wszystko zajęło mi z 15 minut, wliczając w to wypełnienie dodatkowego druczka , dzięki któremu wypłacą mi też za styczeń. Fakt, że miałam już gotowe dokumenty i ustalony kapitał początkowy , w takim układzie wystarczyło złożyć wniosek.  Kobieta w okienku sprawdziła tylko dane z dowodu, podstawiła mi dodatkowy druk do wypisania , co zajęło jakieś 3 minuty i to wszystko. Aż dziw bierze, że tak szybko i bezproblemowo poszło. Decyzję mam otrzymać w ustawowym terminie czyli za miesiąc.  I nawet nie czekałam dłużej niż  dwie minuty ale to raczej dlatego, że nie było ludzi, z powodu śnieżycy zapewne.  

Co więcej ?  Przyszły moje kinkiety do nowej, lepszej sypialni ( te co miały przyjść 4 marca) . Fajne są , solidnie wykonane i bardzo stylowe.  Zostało mi jeszcze dobrać plafony . Plafony , bo w sypialni mam bardzo nisko sufit - na 2,40 zamiast standardu 2,50 więc muszą być takie jak pasują . Chyba ograniczę się do płaskich szklanych kloszyków , bez  ozdób . Po kliku latach tych "słodkości" ( różyczki na tapecie, obrazki z damami w krynolinach i tr rzeczy) w sypialni zmieniam wszystko; na wezgłowiu będzie motyw drzew bez liści, jasnoszarozielone ściany i proste , trochę sięrmiężne w stylu lampy , a zamiast obrazków z damulkami ryciny nawiązujące do lasu . Zakładam ,że malarz sobie poradzi z szablonem i te drzewka mi wymaluje. 

A z innych spraw to zima na całego . Wieje , sypie , przymroziło a służby drogowe ledwie się wyrabiają. 

4 komentarze:

  1. To nie pociwcha, ale cała Europa walczy z zimą! Ja nie wiem, gdzie będę wyrzucać snieg. Wokół już hałdy. U sąsiadów też. A naszej uliczki służby nie odśnieżają!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A bo to zapomniałaś , że w katolickim kraju żyjesz ? Metody odśnieżania takie religijne; zimą pan Boż zesłał śnieg to na wiosnę ześle roztopy . A tak serio to wiem jak Twoja uliczka wygląda , faktycznie możecie mieć klopot.

      Usuń
  2. A u mnie dziś ciepły wiatr i 13 stopni. A od czwartku na być mróz
    W nocy nawet do -11 stopni. W Ascoli. W niedzielę śnieg.
    Dla Włochów to Syberia. Zmiana zawsze dobrze robi na samopoczucie. Pokaż kinkiety. Całuję

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak , lubię zmiany , choć nie wszystkie. Kinkiety na razie są w kartonach i właściwie to w częściach. Pokażę jak zawisną na ścianie.

      Usuń