babusia

babusia
Obrazek znaleziony w cyberprzestrzeni- autor nie wiadomy

czwartek, 24 marca 2022

24.03.2022 Wiedzą sąsiedzi

 na czym kto siedzi jak to mówią . Ledwie podjechałam pod blok , a już dopadł mnie sąsiad matki . "Wie pani co , jest taka sprawa, no; u pani matki jest cyganka ".  "Jaka cyganka? zdziwiłam się. No wie pani , ona czasem do niej przychodzi i teraz też tam jest , ale wie pani od cyganów to lepiej się z daleka trzymać" . Trochę mnie zatkało i bynajmniej nie dlatego, że matka ma znajomą Romkę , bo o tym wiedziałam , choć nie miałam pojęcia, że się odwiedzają ale ton jakim ten gość mówił; jak by to jakieś przestępstwo było. Jak pojechałam rano do matki to faktycznie była u niej , siedziały sobie przy kawie i gadały. Dałam matce leki , zmierzyłam ciśnienie , zamieniłam z nimi parę zdań i tyle, poszłam sobie. Znam zresztą te kobietę z widzenia , bo mieszkała na przeciw mojego starego biura . Też już wiekowa, choć młodsza od matki. Oczywiście sąsiad czatował na mnie pod klatką i zaraz mnie zaczepił "i co , co chciała? " Nic przyszła w odwiedziny  - odpowiedziałam , ale szczerze mówiąc miałam ochotę go skląć . Bo po pierwsze , co to za ton ; Romka czy nie , jest człowiekiem i nikomu krzywdy nie zrobiła więc należy jej się szacunek taki sam jak każdemu innemu, a po drugie , co go to obchodzi z kim się spotyka moja matka. Jej sprawa i tyle. Jakoś załapać nie mogę , że taka mentalność jeszcze  pokutuje. 

Tak poza tym zaliczyłam zebranie wspólnoty. Nie jest źle. Jesteśmy znów na dużym plusie, mamy środki na nową kotłownię , a prace związane z wymianą zaczną się po sezonie grzewczym , tak że następny będzie już na nowym piecu i instalacji i przy nie dużym kredycie starczy jeszcze na remont klatki schodowej. Mężuś na awarii , pojechał zanim wróciła z zebrania i dotąd go nie ma.  

Mój przybiurowy ogródek coraz ładniejszy.

4 komentarze:

  1. Zdjęcie ogródka poproszę. A ludzie faktycznie nigdy nie zmądrzeją. I te uprzedzenia. Masakra jakaś. Dobre wieści o wspólnocie. Dobrze gospodarujecie. Uściski

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdjęcia zrobię w poniedziałek jak już rozkwitną dzwoneczki, bo dziś jest ich mnóstwo ale jeszcze w pączkach. Nooo, tacy jak sąsiad matki nigdy nie mądrzeją . Udanego weekendu.

      Usuń
  2. Sąsiedzi potrafią być mili, ale też i bardzo niemili. Sąsiadka moja zza strumyka , z którą niejeden raz na różne imprezy chodziłam, obraziła się na "amen"!! Bo jak ja mogłam zarzucić chłopakowi jej córki, że wyrzucają puszki po piwie nad strumyk, który nas dzieli. A na własne oczy to widziałam i poprosiłam, aby wyrzucano te puszki do pojemników, bo przecież rury mają swą objętość, a nie chciałabym w razie deszczów , aby sąsiada po drugiej stronie ulicy i mnie podmywało!
    no! Taka historia!
    No i teraz jest obraza boska!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niektórzy tak mają ; złapiesz na gorącym uczynku i jeszcze się w żywe oczy wypiera , albo i obrazi śmiertelnie. Staram się takich unikać , ale wiadomo jak to jest. Nie wiemy co w kim siedzi .

      Usuń